یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
عکاسی

حوزه/ دبیر دهمین دوره دوسالانه عکس هنرمندان قم گفت: ۱۲۰ هنرمند عکاس در این رویداد با بیش از ۲ هزار اثر در بخش های تک عکس قم؛ تک عکس آزاد؛ مجموعه عکس قم؛ مجموعه عکس آزاد و در بخش موبایلی (تلفن همراه) قم و آزاد شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، ابراهیم سلیمانی، با اشاره به برگزاری دهمین دوره دوسالانه عکس هنرمندان قم، اظهار داشت: این دوره از دوسالانه مذکور، با اقبال و استقبال خوب هنرمندان عکاس کشوری مواجه شده است.

وی افزود: به دلیل استقبال پر شور هنرمندان عکاس از قم و بسیاری از استان‌های ایران اسلامی و برای سهولت انتخاب آثار برای نمایشگاه و کتاب «قم ۱۴۰۰»؛ ابتدا آثار را برای پالایش و انتخاب اولیه در اختیار هیات محترم انتخاب قرار دادیم و پس از انتخاب ۷۰۰ اثر از بین بیش از ۲ هزار اثر رسیده به دبیرخانه؛ مقدمات داوری را برای امروز (۲۴ اسفند) فراهم کردیم.

رئیس انجمن عکاسان استان قم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر، داوری آثار واصل شده، توسط هیات داوران در نگارخانه فرهنگ شهر قم در حال انجام است.

سلیمانی افزود: سید عباس میر هاشمی، ساسان مویدی و محمد نوروزی از تهران و حجت‌الله عطایی و امیر حسامی‌نژاد از قم اعضای هیات داوری؛ این دوسالانه هستند.

وی در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: این دوسالانه عکس؛ با هدف برگزاری نمایشگاه، معرفی برگزیدگان، تدوین و چاپ کتاب عکس «قم ۱۴۰۰» برگزار می شود.

وی با بیان اینکه بخش‌های مسابقه این دوسالانه در سه بخش است، گفت: تک‌عکس و مجموعه عکس در موضوع «قم ۱۴۰۰» برای عموم عکاسان بومی و غیربومی استان قم است.

رئیس انجمن عکاسان استان قم اظهار داشت: تک‌عکس و مجموعه عکس در موضوع «آزاد» نیز برای عکاسان حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای (آماتور) مقیم استان قم است.
وی اضافه کرد: بخش تک‌عکس موبایلی (عکس‌هایی که با تلفن همراه گرفته شده باشند) در موضوع «آزاد» نیز برای عکاسان حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای (آماتور) مقیم استان قم است.
وی درباره جایزه‌های دوسالانه مذکور گفت: در هر بخش، سه برگزیده (به صورت همسطح و هم مرتبه) معرفی خواهد شد و جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریالی به همراه لوح و نشان انجمن عکاسان استان قم به نفرات برگزیده اهدا خواهد شد.

دبیر دهمین دوره دوسالانه عکس هنرمندان قم اظهار داشت: همچنین در بخش عکاسی موبایلی به پنج نفر برگزیده، جایزه نقدی ۱۰ میلیون ریالی به همراه لوح اهدا خواهد شد.
وی با بیان اینکه شرکت در این رویداد فرهنگی و هنری برای تمام عکاسان حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای آزاد است، افزود: کتاب «قم ۱۴۰۰» نیز با موضوع استان چاپ می‌شود و پذیرای بهترین اثرهای شرکت‌کنندگان خواهد بود.

وی گفت: این دوسالانه توسط انجمن عکاسان استان قم با همکاری استانداری قم، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، شهرداری قم، شورای اسلامی شهر قم، سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم و نگارخانه فرهنگ برگزار می‌شود.

رئیس انجمن عکاسان استان قم، مهدی توکلیان، مهدی کلانترزاده، مهدی مهدوی‌راد، امیر حسامی‌نژاد، حجت‌الله عطایی، امیرمسعود عربشاهی و ابراهیم سلیمانی را اعضای شورای سیاستگذاری این دوسالانه معرفی کرد و گفت: حسن گایینی، امیرمسعود عربشاهی، مهدی بهمنی، مونا نیکوگفتار و نسرین شیخ‌حسن هیات انتخاب و میثم باباخانی روابط‌عمومی و محبوبه رضایی دبیرخانه این دوسالانه هستند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به دبیرخانه دهمین دوره دوسالانه عکس هنرمندان قم واقع در خیابان شهیدان فاطمی (دورشهر)، پلاک ۱۰۰، طبقه فوقانی نگارخانه فرهنگ مراجعه کنند و یا در قم با شماره تلفن ۳۷۸۳۸۸۶۷ با پیش‌شماره ۰۲۵ تماس بگیرند.

نهمین دوره دوسالانه عکس هنرمندان قم در سال ۱۳۹۷ برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha