شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
امام جمعه بندرلنگه

حوزه/ امام جمعه شهرستان بندرلنگه گفت: سنت‌های خوب عید نوروز مانند صله رحم، طبیعت‌گردی، کمک به نیازمندان و ... را تقویت و حفظ کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، حجت‌الاسلام جواد اسماعیل نیا در خطبه‌های نماز جمعه بندرلنگه که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با اشاره به تفسیر آیه ۵ سوره قصص«وَنُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ»، گفت: این آیه دلالت آشکاری بر منجی عالم بشریت حضر ت مهدی (عج)دارد و بر اساس این آیه حکومت از آن مستضعفان است که به اراده پروردگار برظالمان و مستکبران چیره خواهند شد.

وی ادامه داد: از این آیه برداشت می شود که امامت هم مثل نبوت از نعمت های ویژه پروردگار است. این آیه بشارتی آشکار است که شیعیان در این آیه به مستضعفان تعبیر شده اند که پشت سر مهدی آل محمد با همراهی مبارزان و مجاهدان مسلمین بنیاد ستمکاران و ظالمان را ریشه کن خواهند کرد و حکومت عدل الهی را در سراسر گیتی مستقر خواهند نمود.

حجت الاسلام اسماعیل ضمن تبریک روز سربازان گمنام امام زمان(عج) گفت: از مجاهدت های خاموش این عزیزان در تامین امنیت کشور قدردانی می‌کنم و امنیت بی نظیر جمهوری اسلامی در سطح جهان را مدیون تلاش این عزیزان می‌دانیم.

وی، ضمن تبریک عید سعید نوروز، تصریح کرد: باید سعی کنیم که سنت های خوب عید نوروز را مانند طبیعت گردی، بهره مندی از مواهب الهی و عبرت گرفتن از طبیعت، را حفظ کنیم.

امام جمعه بندرلنگه افزود: دقت در حفظ منابع طبیعی از نیاز های تعطیلات نوروزی ماست یا سنت صله رحم و کمک به نیازمندان و تقسیم کردن شادی ها اینها سنت هایی است که در عید نوروز تجلی و تبلور بیشتری پیدا می کند که باید آنها را در جامعه تقویت کنیم.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌نیا ابراز کرد: هفته گذشته جهانیان شاهد جنایت بزرگی توسط آل سعود بودند که روی همه ی جنایتکاران عالم را سفید کرد. مادر داعش یعنی آل سعود دستگاه آدم کشی ارباب اَرّه ها است که مخالفان خود را با اَرّه تکه تکه می کند. این بار در یک روز ۸۱ مسلمان را گردن زد که نیمی از آنها را شیعیان تشکیل می دادند. این افراد قربانی حماقت‌های آل سعود شدند.

وی با ذکر این نکته که وهابیت خبیث، تفاوتی میان سنی و شیعه قائل نمی‌شود، تشریح کرد: نیمی دیگر از قربانیان از اهل سنت بودند. مسلمانان باید وهابیت را بشناسند و فریب شعار های ظاهری آنها را نخورند.

امام جمعه بندرلنگه گفت: این عمل آل سعود نقض آشکار حقوق بشر و جنایت علیه بشر بود که در این زمینه دو نکته را بیان می کنم؛ آل سعود در سراشیبی سقوط قرار گرفته و خون این شهیدان بی گناه سقوط آنها را سریع تر خواهد کرد.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌نیا افزود: در روزگاری که سازمان های بین المللی فریاد دفاع از حقوق حیوانات سر می دهند در برابر این چنین جنایت هولناکی سکوت مرگبار را در پیش گرفته اند. روشن است که دلار های کثیف سعودی دهان این سازمان ها را پر کرده و چشم آنها را کور،ننگ بر این سازمان های به ظاهر مدافع حقوق بشر.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha