یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۲ عید نیمه شعبان در تقویم ۱۴۰۰ به ثبت رسید، گفت: از برکات این اعیاد، شکل‌گیری دولتی انقلابی توسط مردم است که این دولت در مسیر تحقق آرمان‌های مهدویت حرکت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهر کرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد در مصلای امام خمینی (ره) این شهر افزود: دولت سیزدهم در تلاش است تا ارزش‌های انقلاب اسلامی را جامه عمل بپوشاند و میدان خدمت برای ایجاد رفاه عمومی و گره‌گشایی از مشکلات مردم نیز در این دولت گشوده شده است.

وی، تحکم بخشی به امید که از لوازم مهم انتظار است را نیز از برکات شکل‌گیری دولت و حضور دولتمردان در میدان دانست و تصریح کرد: انتظارات و توقعات به حق مردم بسیار است و باید تلاش شود این انتظارات در سایه تلاش همگانی پاسخ داده شوند.

نکونام آشکار شدن هر چه بیشتر ضعف نیروی استکبار و ناامیدی هوادارانش را از دیگر برکات ۲ عید نیمه شعبان در سال ۱۴۰۰ بیان کرد و یادآور شد: عده‌ای از ابتدا به این ضعف و ناتوانی باور داشتند و به جبهه استکباری دل نبسته بودند اما در این سال بسیاری از هواداران آمریکای جنایتکار نیز بیدار شدند که این امر به طور کامل محسوس و قابل‌درک است.

وی با بیان اینکه عجله آمریکایی‌ها برای به نتیجه رسیدن برجام ناشی از خوف آنان از قدرت روزافزون ایران اسلامی است، اظهار داشت: آن‌ها هر سال به سمت ضعف و ناتوانی پیش می‌رود و این در حالی است که ایران اسلامی در این مدت مقتدرتر شده و جایگاه مستحکم‌تری را در جهان به دست آورده است.

امام‌جمعه شهرکرد گفت: آمریکایی‌ها راه روی آوردن به ایران را در برجام می‌بینند و به خیال واهی می‌کوشند تا از مسائل مرتبط با ایران جلوگیری کنند و یا مقابل موضوعات دفاعی ایران قرار بگیرند که این خوابی است که تعبیر نخواهد شد و مذاکرات با تدبیر نمایندگان ایران اسلامی به خوبی به پیش می‌رود و میدان از دشمن گرفته خواهد شد.

انتظار، جهادی است که انقلاب اسلامی به آن عمل می‌کند

نکونام در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرارسیدن نیمه شعبان و سالروز ولادت حضرت مهدی موعود (عج)، گفت: این اراده پروردگار است که امام عصر(عج) از نظرها پنهان باشد و به عنوان مولودی پر برکت در وقتی مشخص، تمامی اهداف انبیاء الهی را تحقق ببخشد و پرچمی را در زمین به اهتزاز درآورد که انبیا الهی برای برافراشتن آن بارها کوشیدند و بشریت فضای آن را فراهم نکرد.

وی با بیان اینکه در انتظار، مفاهیم بزرگی چون سازندگی، اصلاح، پیش رفتن به جلو، تحرک و به مقصد نزدیک شدن نهفته است، تصریح کرد: در انتظار خاموشی و رخوت وجود ندارد و به واقع جهادی است که انقلاب اسلامی نیز به آن عمل کرده است.

امام‌جمعه شهرکرد یادآور شد: انتظار به معنای مقابله با استکبار، شهادت‌ طلبی، ایثارگری و سالم و صالح زندگی کردن است و پروردگار از همه خواسته است که به عنوان منتظر چنین خصلت‌ها و مفاهیمی را در خود پرورش دهند تا ظهور محقق شود.

وی، به نام گرفتن سالروز ولادت حضرت مهدی (عج) به عنوان روز مستضعفین اشاره کرد و اظهار داشت: وعده پروردگار قطعی است و روزی فرا خواهد رسید که پرچم مستضعفین در عالم بلند می‌شود و با از بین رفتن ظلم و ظالم، بشر طعم حیات حقیقی در زمین را درک خواهد کرد.

نکونام در ادامه با اشاره به جنایت اخیر عربستان در اعدام ۸۱ نفر که نیمی از آنان را شیعیان تشکیل می‌دادند، گفت: عربستان مدعی است که این افراد را به جرم تروریست بودن به اعدام محکوم کرده است در حالی که خود آنان تروریست هستند، داعش از آنان نشات گرفته و به حمایت آمریکا، جنایت‌های بسیاری را در جهان شکل داده است.

وی، سکوت دنیای غرب درباره این جنایت را نیز یادآور شد و افزود: آنان لکه ننگی برای جهان اسلام محسوب می‌شوند و به امید پروردگار روزی خون شهدا گلوی آنان را خواهد فشرد.

امام‌جمعه شهرکرد، اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هدف قرار دادن مواضع صهیونیست‌ها در اربیل عراق، را نشان از ضعف و ناتوانی آنان دانست و تصریح کرد: اقتدار ایران اسلامی موجب شد تا بدانند که نمی‌توانند به مقابله با ایران دست بزنند.

نوروز از آیات پروردگار است

نکونام در ادامه سخنان خود به فرارسیدن سال جدید و عید نوروز اشاره کرد و گفت: پروردگار عالم به بهار و زنده شدن زمین در آیات قرآنی اشاراتی داشته است و نوروز در اصل، آیتی از آیات خداوند به شمار می‌رود.

وی افزود: امام راحل درباره نوروز عباراتی دارند و از آداب این عید ملی که اسلام نیز با آن مخالفتی ندارد صحبت کرده‌اند و روزه گرفتن، نمازخواندن و عبادت در این روز با توجه به همزمانی عید امسال در ماه شعبان فضیلتی مضاعف دارد.

امام‌جمعه شهرکرد با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در دید و بازدیدهای نوروزی تصریح کرد: در کنار به جای آوردن آداب‌ و رسوم این عید باید خداوند را نیز مدنظر قرار داد و در هر قدمی که برای پیروزی به جلو برداشته می‌شود برای دور کردن شیطان باطنی و خودسازی نیز تلاش شود.

وی به فرمایش امام صادق (ع) درباره ظهور حضرت مهدی موعود در نوروز اشاره کرد و اظهار داشت: این موضوع مهمی است که عیدی چون نوروز، روز ظهور عنوان شده است.

نکونام همچنین با یادآوری روز سربازان گمنام امام زمان (عج)از آنان به عنوان افرادی تلاشگر، ایثارگر و مخلص نام برد و گفت: طبع انسان به‌گونه‌ای است که می‌خواهد دیده شود و در نظر بنشیند اما سربازان گمنام امام زمان(عج) که برای تامین امنیت، رفع فتنه‌ها، برانداختن فساد و ایجاد جامعه سالم تلاش می‌کنند، این خواسته ذاتی را زیر پا گذاشته‌اند.

وی اثرات حضور و فعالیت سربازان گمنام امام زمان را در جامعه محسوس خواند و افزود: افرادی که این‌گونه مخلصانه در راه خداوند قدم برمی‌دارند در نزد او پرنام خواهند بود و اجرا اخروی کار خود را خواهند گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha