سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
شعار سال

حوزه/ شکوفا کردن استعدادها و ظرفیت ها در کشور به خصوص بها دادن به نسل جوان متعهد و متخصصی که در عرصه های گوناگون اقتصادی از جمله رشته های دانش بنیان به فعالیت می پردازد، از جمله مهم ترین بایسته ها در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۱ به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نکات و محورهای مطرح شده در بیانات مقام معظم رهبری راجع به نام گذاری شعار سال، در واقع تأکید دیگری است بر این که در سایه اهتمام به تولید به خصوص عنایت ویژه به بحث اقتصاد دانش بنیان می توان به اهداف مدنظر در بحث اشتغالزایی و اشتغال آفرینی دست یافت.

البته چندسالی است که تأکید بر لزوم حمایت همه جانبه از جریان تولید، نکته ی محوری در نام گذاری سال ها از سوی رهبر معظم انقلاب است و این همه تأکید معظم له، گواه آن است که تقویت جریان تولید و رفع موانع و مشکلات فراروی آن تا چه حد برای رشد و توسعه ایران اسلامی، حائز اهمیت است و می تواند به گره گشایی ها کمک نماید.

همان طور که مقام معظم رهبری در سخنان ابتدای سال نیز فرمودند تولید، کلید حل مشکلات اقتصادی کشور و در واقع راه اصلی عبور از سختی ها و دشواری های اقتصادی است و ای کاش همه مسئولان و مدیران و فعالان بخش تعاونی و خصوصی با درک اهمیت این مباحث، در حد وُسع و توان خود، گام های جدی برای تسهیل جریان تولید و کمک به اشتغالزایی بردارند.

از سویی دیگر و در شرایطی که کشور نیاز به اشتغالزایی در مقیاس انبوه دارد، فراهم سازی زیرساخت های تقویت تولید به ویژه تولیدی که ناظر به اقتصاد دانش بنیان باشد، یکی از ضروری ترین مسایل کشور به شمار می رود که در این خصوص البته مدیران و مسئولان کشور خاصه دولتمردان به عنوان مجریان قانون، رسالت بسیار مهمی برعهده دارند.

یادمان نرفته که چندی پیش سکاندار حکیم انقلاب به صراحت بیان داشتند که اگر مسئولان دولتی در سال های اخیر، همراهی بیشتری داشته و به درستی به وظایف خود عمل می کردند، از حیث اقتصادی و بحث حمایت از تولید، وضعیت بهتری داشتیم و این مساله نشان دهنده آن است که نقش مسئولان دولتی در تحقق اهداف کلان اقتصادی نظام اسلامی بسیار مهم و کلیدی است.

شکوفا کردن استعدادها و ظرفیت ها در کشور به خصوص بها دادن به نسل جوان متعهد و متخصصی که در عرصه های گوناگون اقتصادی از جمله رشته های دانش بنیان به فعالیت می پردازد، از دیگر بایسته ها در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۱ به شمار می رود.

ان شاءالله در آینده بیشتر راجع به مهم ترین الزامات و بایسته های تحقق شعار سال، صحبت کرده و قلم فرسایی می کنیم، اما اجمالاً این که آحاد مردم چشم انتظار اقدام عملی مدیران و مسئولان در بسترسازی برای حمایت از تولید و اشتغال آفرینی هستند.

سیدمحمد مهدی موسوی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha