پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
معصومه نصیری

حوزه/ معاون باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه ای یونسکو- ایران گفت: به عنوان یکی از اتفاقات خوب فرهنگی در سال جاری به شدت نیازمند بازسازی افکار عمومی هستیم.

دکتر معصومه نصیری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ با عنایت به نام‌گذاری صورت گرفته، نیاز جدی به بازسازی افکار عمومی و در عین حال تولید پیام های تقویت کننده ی عزت نفس ملی و اعتماد به نفس عمومی و تقویت باور توانستن وجود دارد.

وی افزود: بر این اساس برای محافظت و بازسازی افکار عمومی که در جنگ تمام عیار شناختی و رسانه‌ای قرار گرفته و تحت بمباران است، توجه جدی به آموزش عمومی سواد رسانه‌ای در سطح ملی دارای اهمیت فراوانی است.

مدرس و پژوهشگر سواد رسانه ای همچنین گفت: همان گونه که برای مقابله با ویروس کرونا با قوت اقدام به واکسیناسیون عمومی و در سطح ملی شد، برای مقابله با ویروس های رسانه‌ای دشمن در جنگ رسانه‌ای نیاز به واکسیناسیون داریم که سواد رسانه‌ای حکم این واکسیناسیون را دارد.

وی اضافه کرد: البته به قاعده همان طور که در عین واکسینه شدن نیاز به سایر مراعات ها هست، باید در کنار این آموزش، تولیدات و سیاست گذاری های رسانه‌ای دقیقی صورت بگیرد.

نصیری همچنین خاطرنشان کرد: بر این اساس، تقویت سیاست های رسانه‌ای و تولیدات خنثی کننده سویه های نبرد شناختی دشمن و ایجاد کننده روایت و قرائت داخلی نیز دارای اهمیت بسیار است و بی شک تحقق این مهم، نیازمند نیروهای آموزش دیده، خردمند، دارای افق دید رسانه ای و ...است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha