دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
تبریز

 حوزه/ امام جمعه تبریز گفت: مسئولی تودیع می‌شود و با پول بیت‌المال برایش کلی کادو خریده می‌شود، در حالی که خرید هدایا با بیت‌المال گناه است و اگر خیلی دلتان می‌خواهد تا کادو بدهید از جیب خودتان هزینه کنید.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز گفت: به مناسبت سالگرد حمله عربستان به یمن باید گفت که عربستان با کمک جبهه غربی و عبری موفق نشده است تا گروه تحریم شده و محاصره شده را شکست دهد و این مسأله نشان داد که توهم سعودی ها در مورد قدرت منطقه بودن یک موضوع پوشالی است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه مردم یمن در هفت سال گذشته با سخت‌ترین شرایط استقلال خود را حفظ کردند و مانع اشغال کشور خود شدند، ادامه داد: این حرکت بار دیگر نشان داد که بهترین راهکار برای حفط استقلال، مقاومت است.

وی با بیان اینکه عربستان و امارات در هفت سال گذشته با باج‌های زیادی سعی کردند تا امنیت خود را در برابر موشک‌های انصارالله تضمین کند، افزود: حملات انصارالله باعث باطل شدن این ایده شد، چراکه مگر می‌شود امنیت را با پول وارد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: انصارالله یکی از گروه‌های قدرتمندی است که در امتداد محور مقاومت و با هدف نابودی اسرائیل پیش می‌رود.

وی در ادامه به پیام‌ها و درس‌های سفر بشار اسد به امارات اشاره کرد و گفت: سفر بشار اسد به امارات به منزله پذیرش و اثبات وی در ساختار قدرت سوریه و عامل عصبانیت آمریکا از امارات در دعوت از بشار اسد شد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم گفت: الجزیره به نقل از سخنگوهای امورخارجه آمریکا نوشت که ما از تلاش‌ها برای مشروعیت بخشیدن به بشار اسد متاسفیم و همچنین رای ممتنع امارات به قطعنامه آمریکا به محکومیت روسیه و سفر وزیر امورخارجه امارات به مسکو و پاسخ زرد ابوظبی به آمریکا برای مدیریت بازار نفت و حال سفر بشار اسد نشانه‌های آشکار از شکاف رابطه آمریکا و امارات است.

وی ادامه داد: انتقاد شدید آمریکا از امارات برای دعوت بشار اسد نشان داد که عزت و ذلت هر دو هزینه دارد، چراکه سوریه و بشار اسد برای دفاع از گفتمان مقاومت هزینه زیادی دادند و الان نتایج شیرین آن را می‌بینند.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: سرنوشت زمامداران دولت‌هایی همچون منصور هادی، حسنی مبارک، قذافی و صدام جلوی چشم همه است و کتاب ها حرف و سخن و تحلیل دارد.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه کارهای بزرگی برای آب سالم و بهداشتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شده است، گفت: بهره‌مندی ۹۹ درصد مردم شهری و روستایی از آب سالم و بهداشتی یکی از این برکات است ولی باید برای حفظ این مایه حیات تلاش خردمندانه کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم با بیان اینکه دیدید چه پیام زیبایی از سوی مقام معظم رهبری در سخنرانی سال جدید صادر شد، گفت: دیدید وقتی نام امام زمان(عج) آمد که بغضی کردند و وقتی در مورد مردم صحبت کردند حس دلسوزی را حس کردیم و وقتی از شعار سال صحبت کردند چه کارشناسانه و قاطعانه بود و اگر از گذشته صحبت کردند با افتخار بود و از آینده حرف زدند نیز بسیار با امید بود

وی با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب، بهار را منشاء امید نامیدند، گفت: ایشان از همه افراد صاحب تریبون خواستند تا در مردم امید ایجاد کنند.

امام جمعه تبریز متذکر شد: رهبر معظم انقلاب همه شعارهای سال را از سال ۹۸ با تولید مزین کرده‌اند امسال علاوه بر تولید به دو مقوله دانش بنیان و اشتغال زایی هم تاکید کردند.

وی با بیان اینکه تولید آثار روانی اعم از اعتماد به نفس ملی، افزایش عزت‌مندی دارد، گفت: رهبری فرمودند که از کارهای ویترینی خودداری کنید و همه جا بنر شعار سال را بزنید ولی در عمل صفر باشید را نکنید.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه در منظر دینی دانش بنیان عمل علمی است، گفت: بنده از ‌پارک علم و فناوری بازدید داشته‌ام و انصافا این جوانان کارهای زیادی کرده‌اند که کمتر منعکس شده است.

وی با تاکید بر اینکه برای تقوا چند الزامات لازم است، گفت: برخی شرکت‌ها کارهایی از جمله خریدهای کلان، احداث ساختمان، سرمایه‌گذاری بدون توجیه اقتصادی، سفرهای خارجی بدون توجیه اقتصادی، توزیع امکانات غیرعادلانه همه کمک می‌کند تا فساد اقتصادی شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی بیان داشت: مسئولی تودیع می‌شود و با پول بیت‌المال برایش کلی کادو خریده می‌شود، در حالی که خرید هدایا با بیت‌المال گناه است و اگر خیلی دلتان می‌خواهد تا کادو بدهید از جیب خودتان هزینه کنید.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در اعلام مناسبت‌ها رحلت آیت‌الله علوی گرگانی، عالم ساده زیست، آیت‌الله محمدی ری‌شهری را تسلیت گفت.

امام جمعه تبریز به سالگرد عملیات فتح‌المبین اشاره کرد و گفت: تجربه شیرین بهره‌برداری از نیروهای جوان و متخصص، جایگاه فرماندهی کل قوا، از برکات این عملیات بود به طوریکه کاروان‌های راهیان نور یک حرکت زیبا برای انتقال تجربیات و ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جدید است.

وی افزود: یکی از راه‌های انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید همین راهیان نور است.

خطیب نماز جمعه تبریز در بخش خطبه‌های عبادی با بیان اینکه امسال عهد ببندیم که اطاعت بیشتر خدا کنیم و هم در کار خود و دیگران درست عمل کنیم و فرامین خداوند را زیر پا نگذاریم، گفت: هر کسی از نفس خود مراقبت نکند، خود را ضایع کرده است.

وی ادامه داد: خود را مورد محاسبه و بازجویی قرار دهیم. البته این محاسبه باید هر شب انجام گیرد تا بدانیم چه میزان غیبت، تهمت، دروغ، افترا و ... در طول روز انجام دادیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    0 0
    اگر حرکت سیاسی یک کشور مثل امارات باعث به هم ریختگی کشور دیگری مثل آمریکا می شود، پس ببینیم حرکت اشتباه یک مسئول یا مسئولان چقدر باعث اندوه و سختی مردم یک کشور می شود!
  • حسین IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    0 0
    وقتی رییس جمهور بعد از یک دوره ریاست دوباره باید انتخاب بشه ولی وزیر، بنا بر هر مصلحتی عوض نمی شود، راه فساد را باز گذاشته ایم
  • محمدی IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    0 0
    در سایه نظارت، مسئولان نباید به بیت المال دست درازی نمایند و حضرت علی علیه‌السلام در نامه تاریخی به عثمان بن حنیف انصاری، فرماندار بصره نوشت، آگاه باش امام شما از تمام دنیایش به دو جامه کهنه، و از خوراکش به دو قرص نان قناعت نموده؛ اگر شما به چنین روشی قدرت ندارید، ولی مرا با ورع و کوشش در عبادت، و پاکدامنی و درستی یاری کنید.
  • سلطانی IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    2 0
    فروش نفت و گاز ،زیاد بشه یا نشه که البته شده، قیمتش بالا بره یا نره، که اتفاقا اون هم بالا رفته، گرانی ها در جامعه سیر صعودی دارند؛ مگر صنعت نفت ملی نشده، چرا نفعش به مردم نمی رسه؟ بریز و بپاش مسئولان از بیت المال و بی تفاوتی نهادهای نظارتی هم به مشکلات مردم دامن می زند
  • ابراهیمی IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    0 0
    درود بر حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم حفظه الله