چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
کد خبر: 1016491
۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۶
حجت الاسلام اسلام جعفری، مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اسلام آباد غرب

حوزه/ با روی کار آمدن دولتی که امیدها را زنده کرد، نگاه به تحقق شعار سال ۱۴۰۱ جدی تر و قابل دسترس تر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام اسلام جعفری، مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اسلام آباد غرب در یادداشتی، با اشاره به اهمیت تولید دانش بنیان، آورده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«وَأَنْ لَیْسَ لِلْإِنْسَانِ إِلَّا مَا سَعَی»

سال ۱۴۰۱، از سوی رهبر معظم انقلاب، همچون سالیان گذشته که بصورت حکیمانه و مدبرانه، اُفق یکسال کاری را برای تمام اجزاء حکومت و آحاد جامعه معین می نمود، به منظور افزایش علم و ثروت، توسعه اقتصادی بر پایه دانش و تحقق اهداف علمی و اقتصادی، امسال هم به نام سال «تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نامیده شد.

آزار دهنده ترین معضل کشور که الان به عنوان پاشنه آشیل نظام جمهوری اسلامی قرار گرفته، اقتصاد و معیشت مردم است؛ وضعیتی که شایسته مردمانی که از هر جهت وفاداری و دین خود را به اسلام و انقلاب عملا نشان داده اند، نیست، لذا رهبر و امام جامعه با تکیه بر پتانسیل های بالقوه موجود در جوان‌های این سرزمین تولید را همان «اکسیر حلّال» این مشکل می داند.

تولید ملی اصلی ترین و پایدارترین راه عبور از سختی ها و دشواری های اقتصادی برای کشور است، یعنی مهم ترین مسائل اقتصادی کشور اعم از برآورده کردن نیازهای جامعه، اشتغال و ... از طریق تولید حل می گردد، لذا به حول و قوه الهی با گسترش تولید در همه جهات، رشد اقتصادی افزایش پیدا می کند، اشتغال ایجاد شده، تورم کاهش، درآمد سرانه افزایش و رفاه عمومی حاصل می گردد.

علاوه بر اینکه تاثیرات روانی بسزائی بر جامعه و بخصوص قشر جوان و تحصیل کرده جامعه دارد، اعتماد به نفس بالا رفته و احساس عزت را در ملت بوجود می آورد.

هرچند شعارها در سال های گذشته تا حدودی کارساز بوده و گره هایی را گشوده اند، اما در مواردی هم این شعارها، به طور شایسته و بایسته مورد توجه قرار نگرفته اند، به همین دلیل، مشکلات اقتصادی استمرار یافت.

با روی کار آمدن دولتی که امیدها را زنده کرده است، نگاه به تحقق شعار سال ۱۴۰۱ جدی تر و قابل دسترس تر خواهد بود؛ ان شاءالله امسال سالی کاملا متفاوت از سال های پیشین در جهت رونق تولید و جهش اقتصادی باشد .

برای تحقق شعار امسال لازم است که مسئولین دلسوز در به کارگیری نخبگان و فارغ التحصیلان در حوزه های مختلف اهتمام جدی داشته باشند تا از این طریق علاوه بر تسریع رونق و جهش تولید دانش بنیان، معضل و درد آزار دهنده بیکاری تحصیل کرده ها و نخبگان حل گردد و انشاءالله ظرفیت های علمی دانشگاه ها در تمامی بخش های اقتصادی اعم از صنعتی، کشاورزی، خدماتی و غیره با رویکرد دانش بنیان کردن تولید، مورد توجه و استفاده قرارگیرد.

همچنین باید در مبارزه با واردات و قاچاق کالاهایی که در داخل تولید می شوند، تسریع و تسهیل اعطای مجوزها و کاربردی کردن علوم دانشگاهی نگاه ویژه ای صورت بگیرد.

ان شاالله با عنایات خاصه امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، اقتصاد و تولید نیز همانند اقتدار نظامی و امنیتی در جایگاه شایسته خود قرار بگیرند.

والسلام علیکم و رحمه‌الله

اسلام جعفری

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اسلام آباد غرب

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha