شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / زنگ نماز دانش آموزی درارومیه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قریشی تصریح کرد: دارایی خداوند بی نهایت است، لذا انسان وقتی در ماه مبارک رمضان دعا می کند به جای خواسته های سبک و زود گذر، باید امیدوارنه دعا کرده و حوائج جمیع مومنین را طلب کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، در زنگ نماز دانش آموزی ارومیه که در ظهر دوشنبه در محل مدرسه مصلی نژاد برگزار شد، گفت: در ماه رمضان شیاطین انسانی، تلاش می کنند با پهن کردن سفره های رنگین و نمایش غذاهای مختلف و تمسخر روزه داری در فضای مجازی انسان را از این نعمت بزرگ محروم کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: افرادی که عمداً در ماه رمضان خود را از این میهمانی بزرگ محروم می کنند، در روز قیامت متوجه خسران و زیان خود خواهند شد.

وی با بیان اینکه انسان باید براساس آموزه های اهل بیت(ع) جمیع خیر دنیا و آخرت را از خداوند بخواهد، تصریح کرد: دارایی خداوند بی نهایت است، لذا انسان وقتی در ماه مبارک رمضان دعا می کند به جای خواسته های سبک و زود گذر، باید امیدوارنه دعا کرده و حوائج جمیع مومنین را طلب کند.

امام جمعه ارومیه خاطر نشان کرد: انسان در میهمانی ها براساس قدرت، عظمت و دارایی میزبان، از او انتظار میهمان نوازی دارد. ماه رمضان ماهی است که خداوند انسان را به میهمانی خود دعوت کرده و به انسان کرامت بخشیده است، لذا انسان باید برای حضور در این میهمانی لحظه شماری کرده و امیدوارانه و باشادی و شعف به روزه داری بپردازد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به لزوم تبعیت از امر الهی، بیان کرد: براساس نص صریح آیه قرآن نماز عامل بازدارنده از گناهان بوده و بر همه ما وظیفه است که این امر را با اقامه، گرامی بداریم.

وی تصریح کرد: نماز ستون دین و یاد آور حضور خدا در تمام لحظات زندگی انسان است. خواندن نماز بر هر مسلمانی واجب است و در اسلام سفارشات زیادی درباره آن شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، احترام به والدین را از دیگر عوامل کسب توفیق دانست و گفت: احترام به والدین از جمله عوامل مهم در کسب توفیقات الهی است و بزرگان زیادی از جمله آیت الله مرعشی(ره) یکی از عوامل موفقیت خود را احترام به والدین می دانند که ان شاء الله خداوند همه ما را از عاملان به این عمل قرار دهد.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha