یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
طباطبایی منش

حوزه/ نویسنده و پژوهشگر حوزوی تصریح کرد: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای خودسازی و پالایش روح و روان آدمی است.

حجت الاسلام سید محمدحسین طباطبایی منش در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: سید بن طاووس می نویسد وقتی ماه مبارک رمضان می رسد، رنگ چهره نورانی حضرت رسول(ص) تغییر می یافت و ایشان در این ماه بسیار به نماز و دعا می پرداخت و تغییر حالت در دهه آخر ماه رمضان شدت بیشتری می یافت تا آن جا که پیامبر اکرم (ص) همه شب ها را به شب زنده داری و عبادت سپری می فرمود و این ها نشان دهنده اهمیت فوق العاده این ماه عزیز است.

وی افزود: همچنین در احوالات حضرت زین العابدین(ع) نیز آمده که ایشان در ماه رمضان به طور کامل، غرق در مطالعه قرآن و دعا و تسبیح و استغفار و ذکر تکبیر می شد و این حالات خاص درباره دیگر حضرات معصومین (ع) نیز البته در منابع تاریخی و روایی و حدیثی ما وارد شده است.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین در ادامه با بیان این که خدای متعال به طور خاص سفره پرتنعم خود را برای بندگانش در این ماه پرفضیلت گشوده است، گفت: قبل از هر چیز باید باور داشته باشیم که همه ما مهمان پروردگار عالم در طول این ماه عزیز هستیم و خوشا به سعادت افرادی که قدر این فرصت ناب و طلایی را می دانند و به نوعی، آداب مهمانی را به درستی و به شایسته بجا می آورند.

وی با بیان این که ماه رمضان، ماه نزول قرآن و به تعبیری بهار قرآن است، افزود: ماه مبارک رمضان تنها ماهی است که نامش در قرآن مجید آمده و شب قدر نیز در این ماه قرار دارد. پیامبر اعظم(ص) در همین زمینه می فرمایند: "همه کتاب های آسمانی، در ماه رمضان نازل شده اند و ماه رمضان، بهترین ماه خدا است. "

حجت الاسلام طباطبایی منش همچنین گفت: بر اساس کلام نورانی ائمه اطهار(ع) ما به خوبی متوجه می شویم که رمضان، ماهی است که آغازش رحمت، میانه اش مغفرت و پایانش نیز پاداش الهی است، کما این که ما در رابطه با هیچ ماه دیگری چنین ویژگی ها و شاخصه ها را پیدا نمی کنیم و به همین خاطر ماه رمضان و عظمت و فیوضات آن در بین دیگر ایام سال، بی نظیر است.

وی در خاتمه افزود: بی گمان بازگشت به سوی خدا بهترین پاداش برای افرادی است که حقیقتاً توبه کرده و می کوشند سبک زندگی خود را بر اساس دستورات الهی و کلام قرآن و اهل بیت(ع) تطابق دهند و ان شاءالله همه ما در این مسیر موفق باشیم و چه خوب است که در حق یکدیگر بهترین دعاها را داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha