یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
راضیه میرعلی ملک

حوزه/ مدرس و پژوهشگر حوزه علمیه خواهران گفت: زمینه رشد اخلاقی و معنوی انسان در ماه مبارک رمضان، مهیاتر از هر ماه دیگری است.

راضیه میرعلی ملک در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این که ماه مبارک رمضان، بهترین فرصت خودسازی و رشد و تعالی معنوی است، اظهار داشت: یکی از مباحث بسیار مهم در حوزه خانواده و به ویژه در زمینه ارتقای سطح اخلاقی و معنوی این است که ما بهره گیری حداکثری از حال و هوای ماه مبارک رمضان داشته باشیم، از جمله در زمینه صبر، چرا که وقتی انسان روزه دار گرسنگی و تشنگی را تحمل می کند، صبر در مواجهه با سختی ها و مشکلات زندگی را می آموزد.

وی افزود: از دیگر آموزه ها با الهام از ماه رمضان، گذشت و ایثار است، چه این که روزه داران می توانند مزین به این فضایل اخلاقی شوند و در این ماه خوب خدا، بسترها و زمینه های لازم از هر ماه دیگر مهیاتر برای انسان است تا با خودسازی و مزین شدن به گوهر تقوا، در مسیر رشد و ارتقای معنوی و اخلاقی گام بردارد.

پژوهشگر حوزوی همچنین گفت: از جمله نکات تربیتی برای فرزندان که با استفاده از فضای معنوی ماه رمضان باید مورد توجه خانواده ها قرار گیرد، ناظر به بحث مسئولیت پذیری فرزندان است، چه آن که وقتی بچه ها در مقابل خدای متعال به عنوان یک بنده، وظیفه و مسئولیت قبول کنند و بدانند که ما به عنوان مخلوق و بنده حضرت حق یک سری تکالیف را برعهده داریم، این مساله در زندگی آن ها نیز سرایت پیدا کرده و اثرش را برجای می گذارد.

میرعلی ملک همچنین با تأکید بر اهمیت پرداختن به مقوله سبک زندگی دینی و ایمانی در ماه مبارک رمضان گفت: از جمله آثار و برکات روزه داری، کسب گوهر تقوا و نزدیک شدن به خدای متعال است و این که انسان بتواند به خوبی در مسیر پاکسازی روح و روان خود از گناهان و معاصی و انحرافات گام بردارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha