یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
طرح ولایت

حوزه/ مدیر اخلاق و تربیت معاونت تهذیب حوزه های علمیه گفت: دوره آموزشی طرح ولایت در تابستان ۱۴۰۱ برگزار می‌گردد و در این دوره ۳۵۰ نفر از طلاب سراسر کشور شرکت می‌کنند.

حجت الاسلام مجید رهنما در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تبیین راهبرد تنوع بخشی به طرح های مطالعاتی و اندیشهای و پاسخ به ذائقه های فکری متفاوت در عرصه معرفت دینی طلاب جوان در دوره جدید مدیریت اداره اخلاق و تربیت، اشاره داشت که هم اکنون در حال مطالعه و جلسات رایزنی و کارشناسی برای افزوده شدن سه طرح مطالعاتی، اندیشه ای در حوزه تفکر حضرت امام خمینی(ره) ، رهبری معظم(مد ظله العالی) و آثار معارفی آیت الله مصباح(ره) هستیم.

وی افزود: با این وجود هنوز طرح ولایت به عنوان رکن محوری و ستون فقرات طرحهای معرفتی شناخته میشود و هدف از برپایی این دوره را آشنایی طلاب با ارائه نظام صحیح تفکر دینی و دستیابی به معرفت دینی، آشناسازی؛ تعمیق و تحکیم مبانی اندیشه اسلامی، نقد اندیشه های باطل؛ انحرافی و معارض با مبانی اندیشه اسلامی و تربیت نیروهای هم طراز انقلاب اسلامی بیان داشت.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه به مزایای این طرح اشاره کرد: بهره‌گیـری طلاب از اندیـشه ها و متـون اصلی متـفـکر نـظام سـاز و تـمدن گـرای مسـلمان آیت الله مصباح(ره) و بهره‌مندی از مدرسان فرهیخته حوزوی و حضور ۳۷ روزه در جوار آستان ملکوتی حضرت ثامن الحجج امام علی بن موسی الرضا (ع).

مدیر اخلاق و تربیت معاونت تهذیب بیان داشت: با توجه به حجم ثبت نام کنندگان در این دوره، قطعا متقاضیان جهت شرکت در دوره، مورد گزینش قرار خواهند گرفت، لذا از بین طلابی که حداقل پایه ۳ آنها تکمیل میباشد در مدارس علمیه بلند مدت و طلابی که ۵۰ واحد آموزشی در مدارس علمیه سفیران هدایت گذارنده، می توانند تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ با مراجعه به سامانه پیشخوان حوزه علمیه به آدرس http://login.ismc.ir. در این دوره ثبت نام کنند.

لازم به ذکر است: این دوره از ۱ تیرماه تا ۶ مرداد ۱۴۰۱ ، به مدت ۳۷ روز در مشهد مقدس برگزار خواهد شد و در پایان به فراگیرانی که این مرحله را با موفقیت به پایان رساندند گواهی معتبر پایان دوره از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه و موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) اعطا خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رقیه IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    0 0
    خیلی‌خوبه‌ولی‌برای‌ما‌هم‌دور‌هم‌‌دارایئ‌فرزند‌کوچک‌هستیم‌نمیشه‌برسیم
  • بامری IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    1 0
    حیف متاهلیم ژن و بچه داریم نمیشه بریم ای کاش برای متاهل ها خونه بود ارزان قیمت ما هم میرفتیم
  • علی IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    0 0
    سلام لطفا برای متاهل ها هم دوره بزارین بریم
  • سیده فاطمه موسوی IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    0 0
    عالیه
  • اعظم علی محمدی IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    0 0
    خیلی عالیه خدا خیرتون بده... انشالله که روزیمون بشه