دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام معبودی

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین گفت: شعارهای انقلاب اسلامی هیچ گاه بی مصرف و منقضی نخواهد شد، چراکه فطرت بشر با آن سرشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی معبودی صبح امروز در ششمین نشست تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که به صورت آنلاین و با حضور طلاب مدارس علمیه استان قزوین برگزار شد، گفت: مقام معظم رهبری می فرمایند که برای همه چیز می‌توان طول عمر مفید و تاریخ مصرف فرض کرد، اما شعارهای انقلاب دینی مستثنی است و هیچ گاه بی مصرف و منقضی نخواهد شد چراکه فطرت بشر با آن سرشته است.

وی با بیان اینکه شعار های انقلاب مربوط به یک زمان و مکان نیست، بیان کرد: شعارهای اصلی انقلاب مربوط به یک ملت و فرازمانی، فرامکانی، فراملتی و فراقومی است و با سرشت انسان عجین شده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم دعوت به اسلام را یک دعوت جهانی معرفی کرده است، عنوان کرد: آیات متعددی در قرآن کریم دلالت بر این دارد که دین اسلام یک دین جهانی است و برداشت از آیات این است که همین طور اسلام جهانی است، انقلاب اسلامی هم جهانی و ریشه این شعارها جهانی است.

حجت الاسلام معبودی با توجه به آیه ۱۶۴ سوره ی آل عمران که خدای متعال می فرمایند «لَقَدْ مَنَّ اللَّهُ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ إِذْ بَعَثَ فِیهِمْ رَسُولًا مِنْ أَنْفُسِهِمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ وَإِنْ کَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِی ضَلَالٍ مُبِینٍ» تصریح کرد: تعبیر خدا اینگونه است که پیامبران آمدند تا معنویت را در مردم ایجاد و اخلاق را به معنای حقیقی در میان مردم جاری سازند که یکی از اهداف انقلاب اسلامی است و همین اخلاق و معنویت است که در بیانیه گام دوم هم رهبر عزیز به این مسله اشاره کرده اند.

وی ادامه داد: پیامبران آمدند تا عقلانیت مردم را شکوفا کنند و در نهج البلاغه امام علی (ع) نیز به این مسله اشاره کرده و مطابق این مساله باید مردم از طریق عقل تصمیم گیری بکنند.

حجت الاسلام معبودی خاطرنشان کرد: هیچگاه نمی‌توان مردمانی یافت و تصور کرد که از این چشم انداز مبارک دل زده شوند و هرگاه این اتفاق افتاده است دلیل این است که مسولان اجرایی کوتاهی کرده اند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین بیان کرد: از ابتدای انقلاب هر کجا مسئولان از شعارهای انقلاب دوری کردند، پسروی داشتیم و هر کجا که شعار انقلاب را به دست گرفتند پیشروی کرده ایم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha