شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مصطفی محامی

حوره/ امام جمعه زاهدان گفت: رهبر معظم انقلاب سیاست‌های کلی نظام را در هفته گذشته به کارگزاران نظام اعلام فرمودند که اگر عمل شود، روز به روز پیشرفت خواهیم کرد، لذا امیدواریم با عمل مسئولان، شاهد گشایش در زندگی مردم باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از زاهدان، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زاهدان اظهار داشت: یکی از راه‌های تحصیل تقوای الهی، توجه به لطف و عنایت خداوند به جامعه بشری است.

وی با قرائت فرازی از مناجات‌های امام سجاد(ع) ادامه داد: نگاه امام سجاد(ع) به ماه رمضان، نگاه عاشق به معشوق است و از خداوند برای آنکه این آیین و احکام و ماه مبارک رمضان را به ما هدیه داده، تشکر می‌کند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی برای معنویت است و در این ماه خداوند چیزهایی را حرام کرده است که در ماه‌های دیگر حلال بوده است.

وی با قرائت سوره قدر، خاطر نشان کرد: خداوند در ماه مبارک رمضان، شب‌های قدر را به عنوان شب‌های ویژه‌ای قرار داده است که یک شب از آن، از شب‌های هزار ماه برتر است.

حجت الاسلام والمسلمین محامی یکی از راه های تحصیل تقوای الهی را تبلیغ دین، تقویت اتحاد و الفت بین ملت اسلامی دانست و یادآور شد: از نیمه دوم ماه مبارک رمضان، هفته کمک به محرومان و مستضعفان آغاز می‌شود و لذا لازم است همه کسانی که می‌توانند، در جهت کمک به محرومان، خصوصا در ایامی که قیمت کالاها روز به روز افزایش پیدا می‌کند، تلاش کنند.

امام جمعه زاهدان با اشاره به حادثه حرم رضوی و شهادت دو نفر از طلاب جهادی، اظهار داشت: طلبگی، سربازی امام زمان(عج) و تبلیغ دین و خدمت به مردم بوده و این واقعیت طلبگی است.

وی بیان کرد: توطئه‌های تفرقه افکنانه دشمنان اسلام، سیاست‌های شیطانی است که در طول تاریخ، دشمنان اسلام همواره از آن استفاده کرده و هم‌اینک نیز به دنبال اجرای این نقشه هستند.

حجت الاسلام والمسلمین محامی از برگزاری یادواره استانی شهدای روحانی در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: استان سیستان و بلوچستان دارای ۳۰ شهید دفاع مقدس و ۱۳ شهید ترور و سه شهید روحانی است که در سایر میدان‌ها به شهادت رسیده‌اند.

وی افزود: اختلاف فکری یک امر طبیعی بوده و هر مذهبی خود را حق می‌داند، اما آن چیزی که خطرناک است و سم مهلک به حساب می‌آید، این است که فکر کنیم دیگرانی که مانند ما نیستند باید از بین بروند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ضروری است تا روشن صحبت کنیم و به گونه‌ای صحبت نکنیم که از سخن‌ها برداشت‌های دیگری شود و قابل سوء استفاده باشد، بنابراین علما و بزرگان لازم است با عقلانیت تمام این امر را در نظر داشته باشند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب سیاست‌های کلی نظام را در هفته گذشته به کارگزاران نظام اعلام فرمودند که اگر عمل شود، روز به روز پیشرفت خواهیم کرد اما متاسفانه کمتر به آن توجه شده و لذا امیدواریم با عمل مسئولان به این فرمایشات، شاهد گشایش در زندگی مردم باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha