یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
مسجد جمکران

حوزه/ معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با شرح ویژه‌برنامه‌های هفدهم رمضان در مسجد مقدس جمکران گفت: جلسات سخنرانی و شعرخوانی، آیین خادمان منتظر، جُنگ کودکانه گل نرگس و میزبانی از مدافعان حرم برای سالروز بنای این مکان مقدس به امر امام زمان(عج) تدارک دیده شده است.

حجت‌الاسلام یاسین حسین آبادی در گفت وگو با خبرنگارخبرگزاری حوزه، درباره ویژه برنامه های مسجد مقدس جمکران برای ۱۷ ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: هفدهم رمضان، سالروز صدور تاسیس مسجد مقدس جمکران از جانب امام زمان(عج) است، این مسجد دارای قداست ذاتی است، یعنی خدای متعال آن را مقدس آفرید و امام زمان(عج) از قداست آن پرده برداری و دستور تاسیس بنا را روی این زمین مقدس در سال ۳۷۳ هجری صادر کردند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه برای این مناسبت در میعاد منتظران برنامه های متنوعی تدارک دیده ایم، گفت: امروز آیین غبارروبی مقبره سیداابوالحسن رضا، مرجع تقلید آن زمان که با همت و هدایت ایشان بنای اولیه مسجد جمکران ایجاد شده است، در خیابان آذر برگزار گردید؛ همچنین، عصر امروز آیین «خادمان منتظر» با حضور خدام مسجد در دیدار صمیمی با تولیت میعاد منتظران، برگزار می شود.

حجت الاسلام حسین آبادی درباره دیگر ویژه برنامه های ۱۶ و ۱۷ رمضان المبارک در مسجد مقدس جمکران، بیان کرد: مراسم سخنرانی همراه با مدیحه سرایی و شعرخوانی با حضور حجج اسلام والمسلمین رفیعی و مومنی، شعرخوانی صابر خراسانی و مدیحه سرایی حاج حسن شالبافان و حاج عباس حیدری امشب و فردا شب برگزار می شود.

وی ادامه داد: امشب (دوشنبه، ۲۹ فروردین ماه) همچنین میزبان جمعی از مدافعان حرم هستیم و جشن تکلیف فرزندان آنها را برگزار می کنیم. جُنگ‌ کودکانه «گل نرگس» و جُنگ «جوانه های انتظار» ویژه نوجوانان نیز به مناسبت سالروز صدور تاسیس بنای مسجد مقدس جمکران برگزار می شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران از برگزاری شب شعر بانوان با محور امام زمان(عج) و مسجد جمکران همزمان با ۱۷ رمضان خبر داد و تاکید کرد: در این ایام برخی برنامه های دیگر هم اجرا می شود چنان که ظهر امروز و فردا برنامه سخنرانی با حضور حجت الاسلام تراشیون و امشب و فرداشب با حضور حجت الاسلام سیدبهاءالدین ضیایی برگزار می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین، محصولات فضای مجازی نیز برای این ایام تولید شده که منتشر می شود و علاقمندان می توانند با مراجعه به سایت و پیام رسان ایتای مسجد از این محصولات استفاده کنند. مسابقه «گل های نرگس» ویژه کودکان هم از طریق کانال گل نرگس مسجد در حال برگزاری است و پخش زنده ‌ویژه‌برنامه ها از برخی شبکه های تلویزیونی هم پیش بینی شده است.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha