پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
تصاویر/ جشن پدران و دختران فاطمی

حوزه/عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دختران مراقب باشند که اگر بخواهند در مسیر فاطمه زهرا (س)، قدم بردارند، باید حجابشان را محکم بگیرند و ذره‌ای از ارزش‌های دینی نباید کوتاه بیایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم، رابط دولت یازدهم و حوزه‌های علمیه در اجتماع بزرگِ پدران و دخترانِ فاطمی که در سالن بیداری اسلامی جامعه الزهرا (س) قم برگزار شد، با بیان ویژگی های مربوط به دختران فاطمی گفت: دختر فاطمی دختری است که در عبادت زبانزد باشد؛ دختر فاطمی دختری‌ است که قلبش متوجه خدا باشد، با قلبش نماز بخواند و با دل متوجه خدا باشد.

وی مصداق واقعی و بارز این ویژگی را حضرت زهرا (س) دانست و گفت: اولین ویژگی دختر فاطمی در ارتباط با خدا در نقش بندگی زهرای مرضیه (س) آنچنان می‌درخشد که خدا به او در مقابل فرشتگان افتخار می‌کند به گونه‌ای که وقتی حضرت در محرابِ عبادت می‌ایستاد، خداوند می‌فرمود: فاطمه در حالی من را عبادت می‌کند که قلبش متوجه من است.

عضو مجلس خبرگان رهبری به نقش دختریِ حضرت زهرا (س) اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم (ص) او را ام‌ابیها و مادر خود می‌خواند، چطور می‌شود که یک دختر آن قدر نسبت به پدر، مهروزی می‌کند که پدر او را جای مادر خود دوست داشته باشد و پدر به او می‌گوید تو مادر من هستی!

حجت الاسلام والمسلمین حاج‌ابوالقاسم در تشریح نقش همسر بودن حضرت زهرا (س) اظهار کرد: آن حضرت همسری ممتاز و یگانه برای امیرالمومنین علی (ع) و الگویی برای همه‌ی زنان عالم بود، تا جایی که پیغمبر اکرم (ص) بعد از ازدواجِ دخترشان، از علی مرتضی (ع) می‌پرسند: فاطمه برای تو چطور همسریست؟ حضرت علی (ع) می‌فرمایند: یا رسول الله! فاطمه برای بندگی خدا، بهترین یار و یاور است.
وی ادامه داد: پس دخترِ فاطمی دختری است که وقتی همسر شد، همسر خود را به سمت عبادت خدا سوق دهد و کمک کند و کانون یک خانواده را به سمت محبت خدا متوجه می‌سازد.

این استاد حوزه علمیه قم خوب مادری کردن را از دیگر ویژگی‌های دختران فاطمی دانست و گفت: این ویژگی در زهرای اطهر (س) متجلی است که فرزندانش را برای دفاع از حق، به گونه‌ای تربیت می‌کند که هر کدام در میان فرهنگ‌های مختلف درخشش داشته باشند و اسوه‌ای برای آزادگان جهان باشند.

وی حضرت فاطمه (س) را در نقشِ اجتماعی، یک مجاهد و یک انقلابی تمام عیار معرفی کرد و گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) که وقتی نابینایی وارد خانه شد، خودش را پوشاند؛ در جایی که وظیفه‌ی خود را در دفاع از حقِ امام و رهبری می‌داند که حجت خداست، چادر به سر می‌کند و در مقابل مردان سخنرانی می‌کند و از حق امیرالمومنین علی (ع) و ولایت دفاع می‌کند.

نماینده‌ی مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری به دیگر ویژگی‌های دخترِ فاطمی پرداخت و گفت: دخترِ فاطمی دختریست که در عین سادگی، آراسته باشد. در عین پویایی، حجاب و پوشش را کنار نگذارد.

وی گفت: امروز دختران فاطمیِ ما باید بدانند که دشمنان دنبال این هستند که مقام مقدّس مادری و همسری را لگد مال کنند و از بین ببرند. دشمنان ما می‌خواهند بندگی خدا را از دختران ما بگیرند.

او همچنین از اهداف شوم دشمنان در خصوص کم‌رنگ کردن حجاب دختران گفت و تاکید کرد: می‌خواهند دختران از زیر حجاب بیرون بیایند و آنها را به بازیچه‌ی مردان هوسبار تبدیل کنند و این همان چیزی است که در غرب اتفاق افتاده است؛ در حقیقت اگر حجاب را از یک دختر بگیرند، دیگر هیچ ارزشی برایش باقی نمی‌ماند.

استاد حاج ابوالقاسم حجاب اسلامی را یکی از ارزش‌های دینی دانست و گفت: دختران مراقب باشند که اگر بخواهند در مسیر فاطمه زهرا (س)، قدم بردارند، باید حجابشان را محکم بگیرند و ذره‌ای از ارزش‌های دینی نباید کوتاه بیایند.

وی در پایان نقش‌ها و ارزش‌های یک دختر فاطمی را به هم پیوسته عنوان کرد و افزود: دختر فاطمی باید رهرو راه شهدا و حاج قاسم سلیمانی باشند تا بدین‌وسیله بتوانند زمینه‌ساز ظهور امام زمان ارواحنافداه باشند.
انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha