دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
فاطمه یوسفی

شیطان نیز با چریدن در وجود انسان و وادار کردنِ او به برخی گناهان، ریشه ایمان را می خشکاند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، خانم یوسفی، روز گذشته در نشست فرهنگی طلاب مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) یزد، با اشاره به مضمون فرازی از دعای مکارم الاخلاق «وَ عَمِّرنی ما کانَ عُمری فی طاعَتِکَ، فَاِذا کانَ عُمری مَرْتَعاً للشَّیطانِ فَاقْبِضنی اِلَیْکَ... »، وجود انسان را به مرتعی تشبیه کرد که با ارتکاب گناه، جایگاه شیطان خواهد شد.

وی ادامه داد: شیطان نیز با چریدن در وجود انسان و وادار کردنِ او به برخی گناهان، ریشه ایمان را می خشکاند.

استاد حوزه خواهران با استناد به روایات، تکبر، تهمت و چشم چرانی را از جمله گناهان زائل کننده ی ایمان ذکر کرد و علم، مال و مقام را از ریشه های تکبر برشمرد و با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) سجده طولانی را بهترین راه از بین بردن تکبر دانست.

وی تصریح کرد: کسی که به دیگران تهمت می زند، ایمان در وجودش ذوب می‌شود. البته انسان باید از اموری که وی را در معرض تهمت قرار می دهد، بپرهیزد.

یوسفی اضافه کرد: طبق آیه ٢١ سوره ابراهیم، شیطان، پس از ارتکابِ انسان به گناه و خراب شدنِ مرتعِ وجودش، هیچ ملامت و مسئولیتی را به عهده نمی گیرد، زیرا انسان مختار آفریده شده است.

وی با ترغیب طلاب به استقامت در مسیر حق، تاکید کرد: در صورتی که با بذل مال، جان و آبرو، بهاء و هزینه حرکت در مسیر الهی و حق را پرداخت کنید، ثابت قدم خواهید ماند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha