چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
عباس فرازی نیا

حوزه/ مدیر ارتباطات حوزوی آستان قدس رضوی گفت: وقتی برای عرض تسلیت به دیدار خانواده شهیدان اصلانی و دارایی رفتیم، درس مقاومت و صبر گرفتیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام فرازی‎ نیا در مراسم یادبود و بزرگداشت شهیدان رمضان حرم مطهر رضوی، حجج الاسلام اصلانی و دارایی که به همت معاونت تبلیغ این حوزه در مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) برگزار شد، اظهار کرد: باید به خاطر هتک حرمت به ساحت مقدس امام رضا(ع) تسلیت بگوییم زیرا حرم ائمه اطهار(ع) حکم خانه خدا و مسجد را دارد و حرمت نگه‌داشتن این مکان‌های مقدس وظیفه ماست و در طول تاریخ، شیعه مفتخر بوده که با خون و جانش از حرم اهل بیت(ع) حفاظت فیزیکی و معنوی کند.

مدیر ارتباطات حوزوی آستان قدس رضوی، با اشاره به اینکه تاریخ نشان داده خصوصا در حرم مطهر امام رضا (ع) که حوادث تلخی را در اماکن خاص از جمله مسجد گوهرشاد و ... شاهد بودیم بحمدالله با درایت و هوشیاری مردم مومن و روحانیون با موفقیت پشت سرگذاشتیم، گفت: در این ماه عزیز شاهد عملیات کوردل توسط فردی افراطی بودیم که اندیشه ای تلفیق شده از تفکرات سنی آمریکایی و شیعه انگلیسی داشت و نتیجه آن این اقدام تروریستی بود.

وی با بیان اینکه وقتی از این کوردل علت این کار خبیث را می‌پرسیم در جواب می‌گوید چرا به صحابه پیامبر(ص) لعن می‌فرستید ما هم روحانیت را می‌کشیم، تصریح کرد: این در صورتی است که بارها از مقام معظم رهبری شنیده‌ایم که هیچکس حق ندارد به صحابه پیامبر(ص) لعن بفرستد؛ یعنی ما نباید توهین و هتک حرمت کنیم.

مدیر ارتباطات حوزوی آستان قدس رضوی افزود: شهید اصلانی برادر دو شهید و یادگارانقلاب و فردی که تا چند دقیقه مانده به شهادتش هم دغدغه‌اش معیشت محرومان و نیازمندان بود و وقتی برای عرض تسلیت به دیدار خانواده این شهدای عزیز رفتیم چیزی که نصیب مان شد درس مقاومت و صبر بود.

در این مراسم که در مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) برگزار گردید، خانم زهرا پورعلی، همسر شهید اصلانی ضمن بیان خصوصیات اخلاقی این شهید بزرگوار گفت: همسرم تنها طلبه و امام جماعت مسجد امام زمان(عج) نبود بلکه الگوی عمل در همه زمینه‌ها برای اهالی محل بود و کمک به محرومین و رسیدگی به امور مساجد از جمله دغدغه‌های زندگی ایشام محسوب می‌شد.

همسر شهید اصلانی با اشاره به اینکه شهادت یکی از بهترین آرزوهای ایشان بود که بحمدالله به آن رسیدند، ادامه داد: ایشان همسنگر من در راه تحصیل، تبلیغ وکارهای جهادی بود، ساده‌زیستی و خالص کارکردن برای رضای خدا را سر لوحه زندگی خود و خانواده‌اش می‌دانست.

همچنین در این مراسم فاطمه اصلانی، فرزند شهید در خصوص سفارشات این شهید بزرگوار نسبت به فرزندانش گفت: پدرم همیشه ما را به خواندن نماز اول وقت، حفظ حجاب و دفاع از عقاید دینی سفارش می‌کرد.

وی با اشاره به خواسته پدرش از خانواده برای نصیب شدن روزی شهادت برای خود، اظهار کرد: پدرم همیشه برای رفع مشکلات مردم خصوصا مناطق محرم تلاش می‌کرد و با نهادهایی مانند کمیته امداد، اوقاف، آستان قدس و.. در راستای رفع مشکلات مردم همکاری می‌کرد.

در پایان این مراسم از سوی معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان به رسم یادبود هدایایی تقدیم خانواده شهید شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha