سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
قرآن کریم

حوزه/ لازم است مدعیان دروغین دموکراسی و آزادی بیان، ضمن شکستن سکوت پرمعنای خود، تدابیر  لازم  برای پیشگیری از این سنخ اقدامات را در برنامه خود قرار دهند، چرا که عدم اتخاذ تدابیر مناسب می‌تواند تبعات نامناسب و سوئی را در آینده برای خود آنها داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن بیانیه رئیس پژوهشکده بین المللی عروة الوثقی در محکومیت جسارت به ساحت مقدس قرآن به این شرح است:

«إِنَّهُ لَکتابٌ عَزِیزٌ؛ لا یأْتِیهِ الْباطِلُ مِنْ بَینِ یدَیهِ وَ لا مِنْ خَلْفِهِ تَنْزِیلٌ مِنْ حَکیمٍ حَمِیدٍ». (فصّلت، ۴۱ و ۴۲)
این کتاب به حقیقت غیر قابل شکست است و هرگز حوادث گذشته و امروز و آینده عالم نمی‌تواند راه ورودِ باطل را در آن باز کند، زیرا از جانب خدای حکیم و ستوده صفات نازل شده است.
به حقیقت قرآن کریم که زلال معارف حیات بخش الهی برای هدایت و نجات انسانها است از سوی خداوند متعال به عنوان معجزه ای ابدی بر آخرین پیامبر بزرگ الهی نازل شد تا این کتاب آسمانی را برای سعادت ابدی انسانها عرضه نماید
متاسفانه در عصر حاضر شاهد اقدامات نابخردانه از سوی گروهی تندرو و افراطی در سوزاندن قرآن کریم در سوئد هستیم که این جسارت توهین به انبیای الهی و ارزشهای انسانی خواهد بود
بی شک این گونه اعمال و رفتار موجب تفرقه و اختلاف بین ادیان و ملیت‌ها شده و چیزی جز ضعف و زبونی عاملان این اقدام و اتحاد و همبستگی مسلمان و اعلام انزجار جامعه اسلامی را به دنبال نخواهد داشت.
لازم است مدعیان دروغین دموکراسی و آزادی بیان، ضمن شکستن سکوت پرمعنای خود، تدابیر لازم برای پیشگیری از این سنخ اقدامات را در برنامه خود قرار دهند، چرا که عدم اتخاذ تدابیر مناسب می‌تواند تبعات نامناسب و سوئی را در آینده برای خود آنها داشته باشد.
پژوهشکده بین المللی عروة الوثقی ضمن محکومیت این اقدام شنیع از مجامع بین المللی و سازمان های دینی و علما و همه آزادی‌خواهان جهان می خواهد ضمن محکوم کردن این هتاکی و تاکید بر همزیستی مسالمت آمیز ملت‌ها، سعی و تلاش خود را در جهت اقدامات قانونی با این حرکت بعمل آورند.
دکتر محمدحسین مختاری
رئیس پژوهشکده بین المللی عروةالوثقی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha