دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
مراسم گرامیداشت سالگرد شهید سپهبد سیدمحمدولی قرنی

حوزه/ مراسم گرامیداشت سالگرد شهید سپهبد سیدمحمدولی قرنی نخستین رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور فرماندهان و کارکنان مستقر در استان قم در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مراسم گرامیداشت سالگرد شهید سپهبد سیدمحمدولی قرنی نخستین رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور فرماندهان و کارکنان مستقر در استان قم در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر روشندل رئیس اداره عقیدتی سیاسی پدافند هوایی ارتش در این آیین عطرافشانی و گلباران مزار مطهر شهید قرنی،اظهار داشت:در سالگرد شهیدی گرد هم آمده ایم که اسطوره ای بود که قبل از انقلاب پیوندی ناگسستنی با حضرت امام (ره) داشت و پس از انقلاب در ۲۳ بهمن ۵۷ با حکم امام رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران شد.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش در ادامه به نقش شهید قرنی در مقاومت در برابر تجزیه طلبان اشاره کرد و افزود : ضد انقلاب با تحرکاتی که استکبار جهانی به آنها خط داده بود قصد داشتند تز تجزیه را در این مملکت اجرا کنند و ابتدا از کردستان شروع کردند و در ادامه به سمت جنوب یعنی خوزستان و سیستان و بلوچستان حرکت کنند ولی شهید قرنی در برابر کسانی که در مقابل انقلاب قد عَلَم کرده بودند بویژه در غائله کردستان ایستاد و با قاطعیت در برابر ضدانقلاب مقابله کرد و آنچنان ایستادگی کرد ستودنی، چون ایشان بر این باور بود که با انقلاب و دست آوردهای انقلاب که حاصل خون صدها هزار شهید می باشد نمی شود معامله کرد.

حجت الاسلام والمسلمین روشندل در خصوص نقش اسطوره ای شهید قرنی در جلوگیری از انحلال ارتش گفت: سپهبد شهید محمدولی قرنی از کسانی بود که در اطاعت از امر حضرت امام (ره) در برابر توطئه انحلال ارتش به شدت مقاومت کرد و در این زمینه نقش اساسی واسطوره ای ایفا کرد.

سپهبد سیدمحمدولی قرنی پس از ۴۰ روز از صدور حکم ایشان بعنوان رئیس ستاد مشترک ارتش در روز سوم اردیبهشت ۵۸ توسط گروهک ضاله فرقان ترور و به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به اولین شهید ترور ملقب شد ودر حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به خاک سپرده شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha