جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
آیت الله سیداحمد خاتمی

حوزه/ خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید بر لزوم حضور ملت ایران در راهپیمایی روز قدس گفت: شرکت در راهپیمایی روز قدس مصداق انجام عمل صالح است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، آیت الله سیداحمد خاتمی، در خطبه ها نماز جمعه دوم اردیبهشت ۱۴۰۱ تهران، در مصلای امام خمینی(ره) با توصیه نمازگزاران به تقوای الهی و بهره مندی هرچه بیشتر از برکات ماه مبارک رمضان، به سیره الهی زندگانی و حکومتداری امیرمومنان علی (ع ) پرداخت و گفت: امام علی (ع) در ۲۵ سال خانه نشینی و حکومت در همه عرصه ها مجاهدت کرد.

وی حضور امام علی(ع) در همه عرصه ها و صحنه ها برای خدمت و دفاع از اسلام را بهترین سرمشق رهروانش دانست و افزود: حضور جهادی مولای متقیان چه در بعد نظامی، چه اجتماعی و چه حکومتداری چه نبرد با نفس همه از ایمان و باور عمیق این رادمرد تاریخ بشر به توحید و عشق به معبود حکایت دارد .

خطیب جمعه تهران خاطرنشان کرد: علی (ع) در جنگ ها هیچگاه به دشمن پشت نمی کرد و اگر همه به جنگ او می آمدند ایمان و راه پرصلابتش اجازه نمی داد به دشمن پشت کند، چرا که تمام وجود آن حضرت یکپارچه عشق به خداست و بصیرت عارفانه و نماز عاشقانه او تجلی توحید است .

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور، سردار دلها حاج قاسم سلیمانی را نمونه واقعی سرباز امیر مومنان علی (ع) در دوران کنونی خواند و از خدمات او به اسلام و انقلاب تجلیل کرد .

وی در ادامه به راهپیمایی روز قدس اشاره کرد و گفت: جنایات اخیر رژیم صهیونیستی اهمیت این راهپیمایی را دوچندان می کند،چرا که هتک حرمت به مسجدالاقصی و کشتار و بیرون راندن نمازگزاران و شهرک سازی صهیونیستها همچنان در سایه سکوت مجامع جهانی و کشورهای مدعی حقوق بشر ادامه دارد .

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه باید از مردم فلسطین در مبارزه با باطل پشتیبانی کنیم، اظهار کرد نخستین راهیپمایی روز قدس پس از دو سال شرایط کرونایی بسیار مهم است و شرکت در این راهپیمایی بی تردید از اعمال صالح است و مورد رضایت الهی است و این همان حضوری است که دشمن شما را به خشم می آورد.

خطیب جمعه تهران، راهپیمایی روز قدس را فریاد علیه جنایت و خیانت برشمرد و ادامه داد : رژیم صهیونیستی امیدوار بود با سازش مرتجعان عرب ، آرامش پیدا کند و مسئله فلسطین را به حاشیه ببرد ولی عملیات شهادت طلبانه فلسطینی ها امید آنها را ناکام گذاشت .

آیت الله خاتمی با اشاره به مذاکرات وین، لغو همه تحریم ها و دادن تضمین های مناسب غربی ها را مطابق رهنمودهای مقام معظم رهبری ضروری خواند و گفت: دروغ پردازی آمریکایی ها و غربی ها درباره دستاوردهای صلح آمیز انرژی هسته ای ما ره به جایی نخواهد برد، چرا که ما بارها شفاف و مستند اعلام کرده ایم هیچگاه از این دستاوردها در جهت مقاصد نظامی استفاده نخواهیم کرد .

وی همچنین اهانت به قرآن را در سوئد محکوم کرد و افزود: حمایت غربی ها از آزادی شعاری بیش نیست، زیرا آنها هرکس را که ضد هولوکاست حرفی بزند محکوم می کنند ولی اهانت به دو میلیارد مسلمان برایشان نشانه آزادی است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری همچنین با محکوم کردن انفجارهای تروریستی در افغانستان، از حاکمان این کشور خواست در تامین امنیت شهروندان افغان و بازداشت عاملان این جنایات مسئولیت پذیر باشند.

وی در بخشی دیگری از خطبه ها با گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی و سالروز تشکیل سپاه پاسداران از مجاهدتها و خدمات سپاه پاسداران در همه صحنه ها قدردانی کرد و افزود: سپاه افتخارات فراوانی برای دفاع از انقلاب و کشور دارد و تاکنون علاوه بر خدمات فراوان توانسته دشمنان ملت را سر جای خود بنشاند و اهداف استکبار و رژیم صهیونیستی را در منطقه نقش بر آب کند.

آیت الله خاتمی به سران کاخ سفید هشدار داد: سپاه باید از فهرست تروریستی آمریکایی خارج شود و محدود سازی سپاه مقتدر هیچ مشکلی از استکبار و رژیم صهیونیستی برطرف نمی کند .

وی همچنین با گرامیداشت سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس، گفت: آمریکا از دوران رژیم پهلوی مرتب برضد ملت ایران توطئه می کرد و بعد از انقلاب اسلامی از این توطئه ها دست برنداشت، اما این بار خدا در صحرای طبس سران کاخ سفید را رسوا و مفتضح کرد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه حل مسئله افزایش قیمت ها و مقابله با گرانی ها را خواستار شد و گفت: مسئولان باید تدابیر مناسب تری به کار گیرند تا بازار بیش از این متلاطم نشود و آرامش مردم به هم نخورد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha