سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
مقام معظم رهبری

حوزه/ «دعا از منظر آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظّم انقلاب اسلامی» عنوان کتابی است خواندنی که پیشنهاد می شود مخاطبان عزیز خود را از لطف مطالعه آن در ماه ضیافت الهی محروم نسازند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این کتاب به همت انتشارات انقلاب اسلامی به زیور طبع آراسته شده و مباحث مرتبط با دعا و ذکر و مناجات و جایگاه آن در منظومه‌ی عقاید الهی با محوریت رهنمودها و بیانات مقام معظم رهبری در قالب ۱۵۰ صفحه و پنج فصل گنجانده شده است.

علیرضا برازش، زحمت گردآوری و تدوین این اثر را کشیده و در ذیل هر فصل، زیرعنوان‌ها و ریزموضوعات مربوط به آن را قرار داده است.

این کتاب که به گفته نویسنده اش، منبعی جز نرم‌افزار جدید «حدیث ولایت» از منشورات مشترک «مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی» و «موسسه‌ حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله‌العظمی خامنه‌ای» نداشته، چنان تنظیم شده که گویا رهبر معظم انقلاب دست به قلم برده و هر آنچه که درباره دعا و نیایش لازم بوده تا مخاطبان بدانند و بخوانند را بر روی کاغذ به رشته تحریر درآورده است.

در این کتاب خواندنی از نگاه و زبان رهبر فرزانه انقلاب به پرسش هایی از این قبیل پاسخ داده می شود؛ " دعا چیست و چه انواع و مصادیقی دارد؟ خدا را چگونه بخوانیم و در دعاها از او چه بخواهیم؟ آیا دعا رقیب ابزارهای مادی است یا در طول آنها؟ آیا دعا ضرورتاً همیشه با حاجت خواستن همراه است؟ آداب و شرایط دعا و شرایط استجابت آن چیست؟ وجوه معنایی استجابت دعا چیست؟ بهترین زمان‌ها و موقعیت‌ها برای دعا چه زمان‌هایی هستند؟ دعا چه فواید و دستاورهایی برای آدمی دارد؟ و... "

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • موسی فلاحی IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    1 0
    جانم فدای رهبرم فدای قد قامت محمدی آقا جان بمیرد بدخواه تو زنده به گور شود دشمنان شما آقا جانم