دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1022825
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۷
حرم مطهر رضوی

حوزه/ خادمان خوش‌ذوق معاونت خدمات زائران حرم مطهر رضوی در تلاش هستند تا این حریم قدسی را به بهترین شکل آماده میزبانی از محبان حضرت رضا(ع) در نماز عید فطر کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد مقدس، خادمان خوش‌ذوق معاونت خدمات زائران حرم مطهر رضوی در تلاش هستند تا این حریم قدسی را به بهترین شکل آماده میزبانی از محبان حضرت رضا(ع) در مراسم نماز عید فطر کنند.ئبه این مناسبت، دو محموله گل اهدایی شامل هزار و ۸۰۰ بوته گل ساناز(رز مینیاتوری) و ۶۰۰ شاخه گل رز توسط ناذران گل و گیاه از شهرهای محلات و مشهدمقدس به این معاونت اهداشده تا در گل‌آرایی جایگاه‌های مراسم جشن عید فطر و آب‌نماهای صحن‌های مرکزی استفاده شود.

همچنین گل‌آرایی بخش‌های مختلف اماکن متبرکه رضوی با گل‌های رنگارنگ و تازه بازپیرایی شده و طرح‌های زیبایی در مقابل دیدگان دلدادگان این امام رئوف(ع) نقش بسته است.

نصب کتیبه‌های عیدانه

به همین بهانه و برای فضا آرایی هر چه بیشتر این سرای ملکوتی، بیش از ۳۰۰ مترمربع کتیبه عمودی پارچه‌ای مزین به پیام «عیدتان مبارک» و پرچم‌های رنگی دورتادور صحن‌های آستان مصفای رضوی نصب‌شده است.

در این میان، ریسه‌های رنگی و چلچراغ‌های زیبا نیز روشنایی‌بخش شب‌های ایام عید فطر در صحن و سرای هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت خواهد بود.

پذیرایی با ۲۰۰ هزار بسته متبرک

همچنین، ۲۰۰ هزار بسته متبرک برای پذیرایی از نمازگزاران در مراسم نماز عید فطر این حریم آسمانی تهیه و بسته‌بندی‌شده است.

چایخانه‌های حضرت رضا(ع) نیز از ساعت ۱۵ تا ۲۳ در صحن‌های کوثر، غدیر و باغ رضوان آماده پذیرایی از زائران و مجاوران در ایام عید فطر هستند.

فرش‌آرایی حداکثری در حرم مطهر

فرش‌آرایی صحن و سرای رضوی نیز به‌صورت حداکثری با توجه به حضور گسترده نمازگزاران در مراسم نماز عید انجام خواهد شد.

نظافت و شست‌وشوی مستمر اماکن متبرکه رضوی و نظارت بر ارائه خدمات بهداشتی در بخش‌های مختلف این بارگاه منور نیز به‌طور منظم در ایام عید فطر انجام می‌شود و پیش‌بینی‌های لازم برای تهیه اقلام پرمصرف موردنیاز زائران همچون مُهر نماز، لیوان یک‌بارمصرف و صابون مایع تهیه‌شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha