چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
ماموستا فایق رستمی

حوزه/ امام جمعه سنندج گفت: برای جلوگیری از هرگونه تفرقه و دودستگی و نیز سوءاستفاده دشمنان همه در بحث رویت ماه باید تابع نظرات ستاد استهلال باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، ماموستا فایق رستمی امروز در خطبه های نماز عید فطر که در مسجد جامع شهر سنندج برگزار شد، اظهار داشت: اینکه اعلام عید فطر در کشورهای اسلامی با تفاوت زمانی اعلام می شود هرگز دال بر اختلاف بین مسلمین نیست، بلکه این امر نشان از وسعت بسیار زیاد کشورهای اسلامی در سطح جهان دارد.

امام جمعه سنندج ادامه داد: رویت ماه نو در هر سرزمینی با سرزمین دیگر دارای اختلاف است که این اختلاف به تفاوت های جغرافیایی برمی گردد نه به اختلافات عقیدتی و...

این عالم اهل سنت گفت: برای جلوگیری از هرگونه تفرقه و دودستگی و نیز سوءاستفاده دشمنان همه در بحث رویت ماه باید تابع نظرات ستاد استهلال باشیم.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: امروز دشمن از هر روزنه ای برای ایجاد اختلاف در بین مسلمین بهره می برد، بنابراین به هیچ وجه شایسته نیست که در استانی مانند کردستان ما ۳ روز عید فطر داشته باشیم و سه بار نماز عید فطر اقامه شود که این اقدام می تواند باعث سوءاستفاده دشمن شود.

ماموستا رستمی تصریح کرد: دشمن مترصد کوچک ترین نشانه های عدم وحدت و انسجام در بین مسلمین است، بنابراین نباید با انجام کارهای نابخردانه زمینه سوءاستفاده دشمنان به ویژه رژیم منحوس اسرائیل را فراهم آوریم.

امام جمعه سنندج در ادامه با اشاره به اینکه شایسته نیست که در جامعه اسلامی فقر وجود داشته باشد، گفت: طبق نظر شورای عالی افتای استان کردستان فطریه امسال برای هر فرد ۳۰ هزار تومان اعلام گردید و همه مومنین می توانند این مبلغ را تا غروب امروز پرداخت کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha