دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
فطریه

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه گفت: عید فطر روز برآوردن نیازهای اجتماعی،همدلی و مواسات است تا همه با هم کنار یکدیگر شاهد کاهش فاصله طبقاتی باشیم. 

معصومه ظهیری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در روز عید سعید فطر اظهار داشت: در این روز واجب است تا هر فردی فطریه خود را بپردازد و آن را در میان نزدیکان، همسایگان و نیازمندان هدیه کند.

وی افزود: این عید فرصتی است تا با پرداخت فطریه که خداوند در مال بندگان قرار داده است فاصله طبقاتی کمتر شود.

ظهیری تاکید کرد: پرداخت فطریه را خداوند واجب کرده است تا به دیگری بپردازیم و جزو ذکات های واجب است.

وی با بیان اینکه عید فطر عید مخلصین و تمرین بر باقی ماندن اخلاص و پاکی است گفت: این عید شکرانه یک ماه تزکیه درون و صفا دادن وجود به ارتباط با خالق و مسیر خوب بندگی کردن است.

وی ادامه داد: فطور به معنای خوردن و آشامیدن است، و عود بازگشت به فطرت پاک و زلال و بی آلایش است، عهد یک ماهه و چله عارفان است که برای اطاعت خداوند و ضعیف نگه داشتن نفس و به غل و زنجیر کشاندن شیطان تلاش کردند.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: در روز عید سعید فطر به شکرانه تمرین از عهده امتحان الهی به سرور و جشن به نماز می ایستیم و فطریه را اعطا میکنیم.

وی با اشاره به اینکه عید سعید فطر ٢ بعد عبادی و اجتماعی است گفت: به شکرانه این عید در راه خداوند ذکات می دهیم و اقدام به صله رحم و دید و بازدید و رسیدگی به همنوعان می کنیم.

وی ابراز داشت: در بسیاری از کشورها عید فطر برگزار می شود تا مردم در فراغت، به شکر و عبادت در فضای آرامش در کنار همدیگر باشند.

ظهیری خاطر نشان کرد: روز عید فطر روز نزول خیرات و برکات از ناحیه خداوند است در نماز عید تجدید عهد می کنیم تا فصلی نو و ایام جدیدی را آغاز و از گناه دوری کنیم.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha