یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام معبودی

 حوزه / مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین بر ضرورت تبیین نقش محوری روحانیت در دفاع مقدس تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی معبودی، صبح امروز در نشستی با اعضای ستاد برگزاری همایش شهدای روحانی استان قزوین گفت: یکی از نقش‌های روحانیت در جنگ، نگهبانی از دل‌ها و استوار کردن قلب‌ها بود که طلاب رزمنده به‌خوبی این وظیفه را انجام دادند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی در سال ۱۳۵۹ ملت ایران با مصیبت بزرگی به نام جنگ روبرو شد، روحانیت در این مقطع حساس تاریخی و حماسه بزرگ، نقش محوری خود را به‌خوبی ایفا کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین عنوان کرد: در آن دوران اوضاع داخلی کشور به قدری به هم ریخته بود که دشمن تصور می کرد طی یک هفته تهران را اشغال خواهد کرد، اما رشادت های مردم به رهبری عالمی فرزانه و هوشیار مانع تحقق این خیال خام شد و حماسه ای آفریده شد که در تاریخ بی نظیر بود.

حجت الاسلام معبودی عنوان کرد: روحانیت در هشت سال دفاع مقدس، بیشترین آمار شهدا را داشته است؛ یعنی به تعداد شهدایی که تقدیم کرده بر حسب جمعیتی که داشته، در صدر جدول تمام اقشار است.

وی ادامه داد: دشمنان خارجی و منافقان داخلی برای ناامید ساختن مردم در دفاع از میهن اسلامی، تمام توان خود را به کار گرفتند و با استفاده از تمام رسانه های تبلیغاتی استکبار و دست در دست آنان، به مقابله با ملت مظلوم ایران پرداختند. اما آنها از قدرت بی نظیر ایمان مردم و وحدت کلمه آنان پیرامون کلمه حق غافل بودند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین عنوان کرد: شوق جهاد و قرار گرفتن در شمار مجاهدان راه خدا و کسب رضایت حق در سایه ادای تکلیف، در وجود آحاد رزمندگان به ویژه روحانیون که دوشادوش بسیج مردمی، سپاه انقلابی و ارتش مکتبی در خطوط مقدم حاضر می شدند، موج می زد.

وی اظهار کرد: روحانیت با استفاده و الهام از عمیق‌ترین مفاهیم و آموزه‌های دینی و با به تصویر کشیدن رشادت‌ها، شجاعت‌ها و مقاومت‌های مسلمانان در صدر اسلام و قیام عاشورا، تأثیر بی‌نظیری در ایجاد روحیه صبر و مقاومت و همدلی در بین رزمندگان اسلام داشت.

یادآوری می شود همایش روحانیون آزاده سراسر کشور وگرامیداشت شهدای روحانیت استان قزوین، روز ۲۶ اردیبهشت در دانشگاه بین المللی حضرت امام خمینی (ره) برگزار می شود .

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha