یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سیرو سلوک

رعنایی از چاپ و انتشار ششمین جلدِ دورۀ «سیروسلوک»، از تألیفات آیت‌الله العظمی مظاهری، حاوی شرح منزل تحلیه(آراستن)، از منازل سیروسلوک خبر داد.

علی رعنایی، مدیر اجرایی دفتر نشر حضرت آیت الله مظاهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان، اظهار کرد:پیش از این، مقدمۀ مباحث سیروسلوک در یک جلد و نیز شرح منازل یقظه، توبه، تقوا و تخلیه در چهار دفتر منتشر شده بود و اکنون دفتر تحلیه، مشتمل بر شرح منزل پنجم از منازل هفت‌گانۀ سیروسلوک، گشوده می‌شود.

وی افزود: در این کتاب، ضمن تشریح ریشه‌ها و عوامل پدید آورندۀ فضائل اخلاقی و صفات حسنه، راهکارهای عملی و کاربردیِ برخورداری انسان از صفات نیکوی انسانی تبیین شده است.

مدیر اجرایی دفتر نشر حضرت آیت الله مظاهری تصریح کرد: فصلی از این کتاب، به تبیین ساختار شخصیت و هویت انسان و تأثیر صفات، بر تکوین هویت او در دنیا و آخرت اختصاص یافته است، همچنین در این کتاب با تبیین «قاعدۀ زرّین اخلاق» به‌عنوان عصارۀ دستورات اخلاقی، اهتمام به پیروی از قاعدۀ زرّین اخلاق، نشانۀ حرکت در مدار منزل تحلیه قلمداد شده است.

رعنایی عنوان کرد: برخورداری از نثری روان و قابل فهم و عاری از اصطلاحات غامض علمی، از ویژگی‌های این کتاب نفیس است.

وی اظهار کرد: این اثر ارزشمند توسط مؤسّسۀ فرهنگی مطالعاتی الزّهراء«سلام‌الله‌علیها» در چهار فصل و در ۲۸۸ صفحه تنظیم شده، و در قطع رقعی عرضه می‌گردد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و تهیۀ این کتاب، با شماره تلفن ۳۴۴۹۳۶۷۱ ۰۳۱ تماس حاصل نمایند یا به فروشگاه اینترنتی WWW.ALZAHRAbook.IR مراجعه نمایند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha