یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خطاط

حجت الاسلام والمسلمین خطاط گفت: برای جذب نوجوانان و جوانان به حوزه های علمیه باید اقدامات بزرگتر و جدی تری بکنیم، مدیران مدارس در اعزام مبلغین جهت تشویق و ترغیب نوجوانان اهتمام ورزند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالامیر خطاط، صبح امروز در نشست مدیران مدارس علمیه استان اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر در زمان پذیرش حوزه علمیه اصفهان قرار داریم ولی معتقدم که از همه ظرفیت های موجود در این زمینه استفاده نمی کنیم.

وی خطاب به مدیران مدارس علمیه، گفت: برای جذب نوجوانان و جوانان به حوزه های علمیه باید اقدامات بزرگتر و جدی تری بکنیم، مدیران مدارس در اعزام مبلغین جهت تشویق و ترغیب نوجوانان اهتمام ورزند.

معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: چه بسا چند جمله ای دقیق و از دل برآمده از سوی مدیران مدارس علمیه در سطح شهرستان ها می تواند به امر جذب نوجوانان کمک کند.

وی افزود: براین اساس از مدیران مدارس علمیه استان درخواست کرده ایم که یک نفر از مبلغین خود را به عنوان رابط جذب به ما معرفی کنند، تا به زودی یک کلاس آموزشی شامل مهارت های ارتباط گیری و جذب برگزار کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین خطاط عنوان کرد: ما براس دروس ۵واحدی ۸۵ جلسه درسی و برای دروس ۶واحدی،۱۰۲ جلسه درسی دیده شده است که متاسفانه عموما تعداد جلسات درسی توسط اساتید به این اعداد در طول یک ترم نمی رسد.

وی تاکید کرد: امسال اعلام می کنیم برای دروسی که اساتید تعداد جلساتشان کمتر از تعداد تعیین شده باشد، آزمون برگزار نمی کنیم و اساتید باید از این ظرفیت به نفع آموزش طلاب بهره ببرند.

معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: کیفیت آموزش برای ما اهمیت دارد، لذا مدیران مدارس به رعایت این امر اهتمام ورزند.

وی متذکر شد: یکی از نکات مهم که باید نسبت به رعایت آن اهتمام جدی داشت، موضوع مباحثه طلاب است؛ متاسفانه مباحثه در حال منسوخ شدن در مدارس علمیه است، این موضوع به امر کیفیت تثبیت مطالب در ذهن طلبه اثرگذار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha