سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
المصطفی

حوزه/ دهمین کرسی علمی ترویجی دانشگاه مجازی المصطفی با عنوان «محاکمات صدرا و حکیم زنوزی در معاد جسمانی» با ارائه حجت الاسلام محمدمهدی گرجیان عربی ارائه شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه دهمین کرسی علمی ترویجی دانشگاه مجازی المصطفی با عنوان «محاکمات صدرا و حکیم زنوزی در معاد جسمانی» که به همت دانشگاه مجازی برگزار شد در بیان معرفی این نظریه در این کرسی آمده است «معاد جسمانی به عنوان یکی از مهمترین مباحث اعتقادی و فلسفی، از منظر ملاصدرا همان معاد است که از جانب شرع انور بیان شده تا جایی که انکار آن را انکارایمان و منکر او را کافر می انگارد؛ اما حکیم زنوزی ضمن مخالفت با معاد جسمانی صدرا در آثار خویش، تبیین معاد جسمانی مدنظررا مطابق عقل و نقل معرفی می کند. قضاوت و داوری میان این دو رویکرد، کار ویژه این کرسی ترویجی است».

این نظریه توسط حجت الاسلام محمدمهدی گرجیان عربی ارائه و توسط حجج اسلام مصطفی عزیزی علویجه و حمیدرضا رضانیا نقد و با دبیری استاد حمید علی آبادی برگزار شد.

معاونت پژوهش دانشگاه مجازی با هدف بررسی و نقد رویکردها و نظریه های علمی و دینی به برگزاری کرسی های ترویجی متعددی در موضوعات مختلف می پردازد و این کرسی در سال جاری دهمین کرسی برگزار شده این دانشگاه است.

تمامی برنامه های پژوهشی دانشگاه خصوصا کرسی ها و نشست های علمی بصورت برخط برای علاقمندان ارائه و به شرکت کنندگان نیز گواهینامه حضور اعطا می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha