چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
المصطفی

حوزه/ نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، با حضور در نمایندگی جامعةالمصطفی در تانزانیا، جلسه‌ای صمیمی با مدیران مدارس و مبلغین برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، با حضور در نمایندگی جامعةالمصطفی در تانزانیا، جلسه‌ای صمیمی با مدیران مدارس و مبلغین برگزار کرد.

این نشست با حضور حجت الاسلام و المسلمین خاموشی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، الوندی، سفیر جمهوری اسلامی ایران، حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی، نماینده جامعةالمصطفی، پیرانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، مدیران نمایندگی جامعةالمصطفی، مدیران مدارس و فعالان از نقاط مختلف تانزانیا برگزار گردید.

در ابتدای جلسه، حجت الاسلام والمسلمین تقوی، نماینده جامعةالمصطفی در تانزانیا، ضمن خوشامدگویی و خیر مقدم، بر اهمیت ترویج دین و شبکه سازی فعالان این عرصه تأکید کرد و با ارائه مختصری از برنامه‌های پیشرو برای آنان و مدارس، در ادامه، به تبیین و اهداف برگزاری این نشست پرداخت.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین خاموشی، ضمن عرض سلام و تقدیر بابت برگزاری این نشست صمیمی، اظهار داشت: تبیین دین در عرصه‌ بین‌الملل، نیازمند سازمان دهی کلان و به هم مرتبط است؛ بنابراین، ضرورت مهندسی تبلیغ بین‌الملل کاملاً روشن است. مهندسی تبلیغ بین‌الملل فقط ناظر به دستگاه‌هایی نیست که در امر تبلیغ بین‌الملل فعال‌اند، بلکه همه دستگاه‌هایی که به ‌نوعی در فضای بین‌المللی فعالیت دارند، باید در نظام مهندسی تبلیغی بین‌الملل قرار گیرند.

وی افزود: فرایند این مهندسی نیز بسیار حائز اهمیت است. مرحله اول: پژوهش‌های بنیادین برای دستیابی به نظریه‌های برتر ارتباطات بین‌الملل، قوانین و مقررات بین‌المللی، رسانه‌شناسی، شناخت ابزارهای جدید تبلیغی، آسیب‌شناسی وضع موجود تبلیغ بین‌الملل، تدوین مبانی تبلیغ جهانی دین و سایر موارد مرتبط؛ مرحله دوم: نتیجه‌گیری کاربردی از نتایج پژوهش‌های مرحله اول؛ مرحله سوم: تدوین راهبردها، الگوها و راهکارها و تصمیم‌سازی؛ مرحله چهارم: اعتبارسنجی راهکارها؛ مرحله پنجم: اتخاذ تصمیم‌های اصلی از میان راهکارهای ارائه‌شده پس از اعتبارسنجی‌های لازم. (به ‌عبارت دیگر، این مرحله، مرحله تعیین راهبردهای اجرایی است)؛ مرحله ششم: اجرای راهبردها و سیاست‌های اتخاذشده؛ مرحله‌ هفتم: بازخوردگیری و برطرف‌کردن عیوب روش‌ها و راهکارها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی اظهار داشت: مجموعه مراحل هفتگانه مهندسی تبلیغ بین‌الملل باید در روندی متصل طی شود تا نتیجه منسجم نهایی به دست آید.

رئیس سازمان اوقاف کشور بیان کرد: لازم است مبلغین با روش‌های جدید تبلیغ، که امروز رسانه یکی از آنهاست، آشنا شوند. مدیران مدارس و مسئولین درباره به روزرسانی مبلغین برنامه ریزی کنند تا آموزش‌های نوین و متدهای جدید تبلیغ را فراگیرند. در این صورت، مبلغین می توانند پاسخگوی نیاز جامعه و شبهات معاندین باشند.

وی، در ادامه، افزود: مدیران مدارس، طلاب و دانش‌پژوهان را به نوعی آموزش دهند که دارای مهارت‌های کاربردی با اشراب معارف قرآن و عترت(علیهم‌السلام) باشند و با آگاهی به مسائل روز جامعه بتوانند نیازهای جامعه را مرتفع کنند و به صورت فعالانه در جامعه گام بردارند.

در ادامه، مدیران مدارس و مبلغین با معرفی خود و فعالیت‌های در حال پیگیری، دغدغه‌ها و پیشنهادهای خود را مطرح و از برگزاری این گونه جلسات ابراز خرسندی کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha