چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
المصطفی

حوزه/ با وجود اینکه فرهنگ پهلوانی و جوانمردی در کشور ما به هزاران سال پیش بازمی‌گردد، ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در مقایسه با ورزش‌های دیگر مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین‌ خالق‌پور دردیدار رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی که در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی برگزار شد، به تحصیل طلاب حدود ۱۶۰ کشور جهان در واحدهای جامعةالمصطفی اشاره نمود و ابراز داشت: طلاب جامعةالمصطفی با توجه به نیازهای دانشی مناطق خود، در دو نظام آموزش دانشگاهی و حوزوی به تحصیل علوم و معارف اسلامی و انسانی اشتغال دارند و امروز در بیشتر کشورهای دنیا جامعةالمصطفی حضور مستقیم یا غیرمستقیم دارد.
جانشین ریاست المصطفی، با اشاره به فعالیت‌های گسترده فرهنگی جامعةالمصطفی، یادآور شد: در جامعةالمصطفی بحث ورزش از دو جنبه فرهنگی و حرفه‌ای دنبال می‌شود. دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی در عرصه‌های گوناگون اجتماعی، دینی، علمی و سیاسی کشورهای خود فعالیت‌های گسترده‌ای دارند و معتقدیم در عرصه ورزش نیز می‌توانیم افرادی تربیت نماییم که در کشور خود منشأ خدمت باشند.
حجت‌الاسلام والمسلمین‌ خالق‌پور، در پایان، خاطرنشان کرد: ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی از دو حیث ورزشی و فرهنگ ایرانی- اسلامی حائز اهمیت است. جامعةالمصطفی ظرفیت بین‌المللی بسیار گسترده‌ای دارد و آماده است از این ظرفیت برای گسترش ورزش زورخانه‌ای در سراسر جهان استفاده نماید. فدراسیون ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای نیز می‌تواند با سرمایه‌گذاری مناسب در این عرصه، به دستاوردهای چشمگیری دست یابد.
آقای باران چشمه نیز در این دیدار، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جامعةالمصطفی، اظهار داشت: با وجود اینکه فرهنگ پهلوانی و جوانمردی در کشور ما به هزاران سال پیش بازمی‌گردد، ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در مقایسه با ورزش‌های دیگر مورد بی‌مهری قرار گرفته است. البته در سال‌های اخیر احیای این ورزش در دستور کار مسئولان کشور قرار دارد و تلاش می‌شود در زمینه فرهنگ‌سازی این ورزش اقدامات مناسبی صورت گیرد.
وی ادامه داد: گود زورخانه‌های ما محل تربیت جسم و روح است و بسیاری از بزرگان کشور ما به این ورزش اشتغال داشته‌اند. امروز ورزش زورخانه‌ای مورد توجه کشورهای دیگر نیز قرار گرفته و در یکی دو سال گذشته تلاش شده است این ورزش را احیا نماییم.
رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی احیای این ورزش را نیازمند حمایت بخش‌های مختلف دانست و گفت: طلاب جامعةالمصطفی می‌توانند بهترین مروج ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در سراسر جهان باشند و امیدواریم بتوانیم با تعریف همکاری‌های مناسب در این عرصه، نتایج بسیاری خوبی در زمینه گسترش فرهنگ پهلوانی و جوانمردی به دست آوریم.
خاطرنشان می شود: در پایان این جلسه، دو طرف مقرر کردند تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان جامعةالمصطفی و فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی تدوین شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha