چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
المصطفی

حوزه/ به مناسبت دهه کرامت و میلاد با سعادت امام رضا (ع) مراسم آیین پرچم گردانی با حضور مدیران و خادمان آستان قدس رضوی در سالن همایش‌های نمایندگی جامعة المصطفی در تانزانیا برگزار شد.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری حوزه، در این آیین که به همت نمایندگی جامعة المصطفی در تانزانیا و با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، شیخ بزرگ جماعت شیعیان بومی، اساتید، دانش‌ پژوهان برادر و خواهر مدارس مختلف، کارکنان، مدیران این نمایندگی و جمعی از ارادتمندان برگزار شد، مشتاقان امام رئوف با استقبال گرم از کاروان خورشید خادمان حرم رضوی به ابراز ارادت به امام رضا (علیه السلام) پرداخته و نجوای درونی خود را با امام رئوف در میان گذاشتند.

در ابتدا مدیر نمایندگی جامعة المصطفی در تانزانیا حجت الاسلام و المسلمین تقوی، ضمن خوش‌آمدگویی به هئیت اعزامی از آستان قدس رضوی، از خداوند متعال سپاسگزاری کرد که میزبان کاروان خورشید خادمان حرم حضرت رضوی در این نمایندگی هستند.

همزمان با این مراسم، نشست صمیمی مشاور تولیت آستان قدس رضوی و دبیر هیئت امنای جامعه المصطفی حجت الاسلام و المسلمین مهدوی مهر با حاضرین، برگزار شد و وی به بیان احادیثی از امام رضا علیه‌السلام پرداخت و اظهار داشت: امام رضا علیه‌السلام فرمودند: «رَحِمَ اللَّهُ عَبْداً أَحْیَا أَمْرَنَا، یَتَعَلَّمُ عُلُومَنَا وَ یُعَلِّمُهَا النَّاسَ فَإِنَّ النَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ کَلَامِنَا لَاتَّبَعُونَا؛ خداوند متعال رحمت کند عبدی را که امر ما را احیا می‌کند، علوم ما را یاد گیرد و به مردم بیاموزد؛ زیرا مردم اگر حُسن و حقایق کلام ما را بدانند قطعا از ما پیروی خواهند کرد».

وی در ادامه تقدیر و تشکر خود را نسبت به برگزاری این برنامه و حضور تمامی مشارکت‌کنندگان در این مراسم اعلام و این را یک توفیق و فرصت الهی دانست چرا که برای اولین بار پرچم حرم مطهر آستان قدس رضوی در فضای بین‌الملل در تانزانیا و این مکان قرار می‌گیرد.

وی افزود: بنیان جامعة المصطفی بر احیای معارف اهل بیت علیهم‌السلام استوار است و ما باید خداوند متعال را شاکر باشیم که در جایی حضور پیدا کردیم که هدف این مکان مقدس، احیای امر الهی و احیای علوم اهل بیت علیهم‌السلام است.

وی تصریح کرد: امروز وظیفه ما بسیار سنگین است و برای تحقق این امر، نیاز به جهاد و مجاهده دارد. جهاد فقط در میدان نبرد نیست، جهاد به معنای سعی با تمام توان است، هر تلاشی جهاد نامیده نمی‌شود، بلکه باید برای احیای علوم اهل بیت علیهم‌السلام با تمام قوا وارد میدان شویم و برای اینکه محاسن علوم را به مردم برسانیم تا نتیجه آن تبعیت مردم شود، کار کنیم. همه کلام اهل بیت علیهم‌السلام زیبا هستند و موجب رشد و ارتقای ما می‌شوند، اما اینکه این محاسن را به مردم نشان دهیم و زیبا بیان کنیم، وظیفه ما است.

در این برنامه معنوی همچنین زمزمه صلوات خاصه حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) و نوحه سرایی از سوی دانش‌پژوهان، توفیق زیارت از راه دور را نصیب تمامی حاضران کرد.

در پایان مراسم با حضور شخصیت‌های برجسته در جایگاه، حاضرین جان و دل خود را به نوبت به پرچم حرم مطهر آستان قدس متبرک کرده و مجددا با آن حضرت تجدید بیعت کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha