جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
بنیاد فقهی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قاسم علیپور مدیر حوزه علمیه گیلان به عنوان نماینده بنیاد فقهی مدیریت اسلامی در استان منصوب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی روز گذشته در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان با برشمردن پیشرفت‌های بنیاد فقهی در شاخه‌های پنج‌گانه و توسعه نهضت مدیریت اسلامی طی سنوات گذشته، گفت: انتصاب نمایندگان استانی بنیاد فقهی مدیریت اسلامی این امکان را فراهم می‌کند که طلاب و مدیران در سراسر کشور بدون نیاز به حضور در قم آموزش‌های تخصصی مدیریت اسلامی و مدارج علمی آن را دریافت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی هم با تأکید بر لزوم تقویت نظام سنتی آموزش حوزه‌های علمیه، گفت: توجه به فقه الاداره و الاجتماع کم است. ما نیاز به کادر مدیریتی داریم که بر مدیریت اسلامی مسلط باشند. بخشی از مشکلات جامعه ناشی از فقدان این مدیریت است. اگر شیخ انصاری امروز بود به جای رسائل و مکاسب فقه الاداره و فقه السیاسه می‌نوشت.

امام جمعه رشت اظهار کرد: نهضت فقه الاداره باید به دل دانشگاه و جامعه وارد شود و دستاوردهای آن ملموس باشد.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین قاسم علیپور، مدیر حوزه علمیه گیلان به عنوان نماینده بنیاد فقهی مدیریت اسلامی در این استان منصوب و معرفی شد.

برگزاری جلسات مستمر ماهانه با امام جمعه، مسئولان و اساتید حوزه‌های علمیه، استعدادیابی و پذیرش طلاب مستعد برای تحصیل در بنیاد فقهی مدیریت اسلامی، مدیریت امور آموزشی و پژوهشی بنیاد در استان به شکل مجازی و حضوری، ارائه آموزش های کوتاه مدت مدیریتی به مسئولان استانی، پیگیری اجرای طرح اتحاد امامت و امارت و ارائه گزارش مستمر به مرکز بنیاد در قم از اهم وظائف محوله به نماینده بنیاد در استان می‌باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha