دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سعیدی

حوزه/ تولیت حرم مطهر بانوی کرامت حفظ وحدت و انسجام جامعه را از امور واجب و ضروری دانست و گفت: ما عوامل وحدت بخش زیادی داریم و همه مسئولان و مردم باید در حفظ و تقویت این عوامل و مناسک وحدت بخش بکوشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های نماز عید قربان که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت اقامه شد، اظهار کرد: تقوا موتور محرک انسان برای دستیابی به کمالات و ارزش‌های الهی و فاصله گرفتن از هر گونه زشتی و پلیدی است.

وی با بیان اینکه امروز روز آزمون بزرگی برای حضرت ابراهیم و حضرت اسماعیل علی نبینا و آله و علیهما السلام بود، گفت: خداوند به پیامبر اسلام صلوات الله علیه و آله هم دستور داده که از آیین ابراهیم پیروی کند زیرا ایشان حق پذیر بودند و از حق پیروی می کردند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت تأکید کرد: آزمون بزرگ حضرت ابراهیم(ع) این بود که خدا نعمت حضرت اسماعیل را به ایشان داده بود و بعد از مدتی از ایشان خواست که این نعمت را تقدیم خدا کند و حضرت ابراهیم(ع) بدون چون و چرا تصمیم به اطاعت خدا گرفتند.

وی با بیان اینکه از این امتحان‌ها در زندگی همه ما هم هست، گفت: از نعمت هایی که خدا به ما عطا کرده اگر با میل و رغبت و با قصد تقرب به خدا به نیازمندان و مساکین بدهیم ما هم در این امتحان بزرگ پیروز هستیم.

آیت الله سعیدی در خطبه دوم ابراز کرد: امام هشتم علیه السلام برادری به نام زید داشتند و در مقام نصیحت به برادرشان فرمودند از خدا پروا داشته باش، زیرا اگر ما نیز به مقاماتی رسیدیم به خاطر تقوا بوده است و اگر کسی تقوا پیشه نکند از ما نیست و ما از او بیزاریم .

وی حفظ وحدت و انسجام جامعه را از امور واجب و ضروری دانست و گفت: مقام معظم رهبری در پیامی که امسال به حجاج دادند بر حفظ وحدت در جامعه تأکید کردند بنابراین همه مسئولان و اقشار مردم باید در حفظ وحدت بکوشند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به ثمرات وحدت گفت: یکی از ثمرات و نتایج وحدت این است که دعای عرفه در جای جای کشور برگزار و نماز عید قربان هم که نماد وحدت است با حضور پرشمار مردم برپا می شود بنابراین ما عوامل وحدت بخش زیادی داریم و باید در تقویت این مناسک وحدت بخش بکوشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha