چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تصاویر / مراسم عمامه گذاری طلاب استان همدان

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان همدان با تاکید بر اینکه ولایت فقیه ادامه دهنده ولایت غدیر خم است، گفت: امروز تبلیغ غدیر وظیفه همگانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، ظهر امروز در مراسم عمامه گذاری طلاب استان همدان، با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های حضرت امیر(ع) ولایت پذیری ایشان از پیامبر(ص) بود، اظهار داشت: اگر امروز ما نیز می‌خواهیم پیرو امام علی(ع) باشیم، باید در عمل هم عملکرد حضرت الگوی ما باشد و دنباله رو و تابع ولی خود باشیم.

وی با بیان اینکه دین تنها نماز و واجبات نیست، گفت: دین از ما تسلیم بودن تا پای جان را می‌خواهد و اینکه شخص متدین بتواند بین خود و خدا تا پای جان برای دین استقامت کند.

مدیر حوزه علمیه استان همدان با اشاره به واقعه غدیر، خاطر نشان کرد: مولایی که پیامبر اسلام در غدیر فرمودند، مولای دوستی نبود، چرا که دوستی و محبت نیاز به بیعت ندارد.

وی افزود: این بیعت با خداوند بود اگر چه دست حضرت امیر(ع) در دستان پیامبر قرار گرفته بود.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه ولایت فقیه ادامه دهنده ولایت غدیر خم است، گفت: اینکه در مصر و در بسیاری از کشورهای عربی منطقه انقلاب شد، اما گاه به یک سال نیز نرسید، اما انقلاب اسلامی هر سال تنومندتر و قوی‌تر می‌شود، به این علت است که ستون خیمه انقلاب اسلامی را ولایت امیرالمومنین(ع) و یازده فرزند ایشان و در زمان غیبت، ولی فقیه توانسته نگه دارد.

وی با بیان اینکه امروز تبلیغ غدیر وظیفه همگانی است، یادآور شد: روحانیت نسبت به این موضوع، وظیفه سنگین تری را برعهده دارند که باید نسبت به آن حساس باشند.

آیت الله موسوی اصفهانی با تبریک به طلابی که امروز در مراسم جشن عمامه گذاری حضور دارند، عنوان کرد: پوشیدن این لباس مقدس و راه رفتن در خیابان خود تبلیغی برای سربازی امام زمان(عج) و باعث ترس کفار است.

وی با بیان اینکه مردم همیشه همراه و همگام با روحانیت بوده و خواهند بود، اظهار داشت: امیدواریم مسئولان نیز همان طور که در تلاش هستند، هر چه زودتر با تلاش بیشتر شاهد رفع مشکلات، گرانی‌ها و بیکاری‌ها در جامعه باشیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha