شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر

حجت الاسلام اسماعیلی با اشاره به مسئله حجاب و شبهات پیرامون آن، گفت: حجاب بالاترین هدیه خداوند متعال به بانوان است و برای اصلاح پوشش جامعه کار فرهنگی و اقناعی می خواهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام علی اکبر اسماعیلی، امروز در آیین اختتامیه اولین کارگاه "فن خطابه و روش سخنرانی" در بوشهر با اشاره اهمیتِ داشتن هدف و غایت انسان ها در عالم هستی گفت: داشتن هدف در زندگی، لحظات عمر انسان را جهت می دهد و وقتی عمر انسان جهت داشته باشد معنا پیدا می کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر افزود: انسانهای حکیم در زندگی خود هدف دارند و کارهای آنها دارای جهت است و انسانها به اندازه هدفشان حکیم هستند.

حجت الاسلام اسماعیلی با بیان اینکه جهانی که در آن هستیم خالی از هدف و غایت نیست، بیان کرد: خداوند متعال هم برای نظام تکوین و هم نظام تشریع غایت و هدف قرارداده است. خداوند برای فرمانبرداری و اینکه مردم تحت یک قانون قرار بگیرند، هدف گذاشته و وقتی به آن غایت رسیدند به کمال وجود خود خواهند رسید.

وی اضافه کرد: همان طور که در نظام تکوین همه موجودات دارای هدف و غایت هستند در نظام تشریع نیز همه باید دارای هدف باشند و به سمت آن غایت حرکت کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با اشاره به آیه ۵۶ سوره ذاریات که می فرماید " وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلَّا لِیَعْبُدُونِ " غایت نظام تشریع را معنا کرده و گفت: فرمانبرداری و " لِیَعْبُدُونِ" شده غایتِ نظام تشریع و رسیدن به این مرحله در نظام تشریع یعنی رسیدن انسانها به کمال خودشان و کمال چیزی نیست جزء بندگی خالصانه و رسیدن به این مرحله یعنی رسیدن به هدفی که خدا قرار داده است.

اسماعیلی در ادامه افزود: این بندگی است که تمام حرکات و سکنات ما را جهت می دهد و معنا پیدا می کند و امورات در راستای بندگی قرار می گیرد؛ یکی از شئون بندگی فرمانبرداری از انسانهایی است که یک ولایت علمی و یا یک ولایت اجتماعی دارند پس شروع بندگی این است که من فرمانبری کنم از یک همنوع خودم که انسان برگزیده است و مراتب بندگی را طی کرده و می تواند مربی من باشد.

وی افزود: از اول خلقت با آمدن پیامبران و بعد از ایشان ائمه معصومین علیهم السلام این زمینه را ایجاد کردند، کسانی هم که مسیر بندگی را طی کردند و دارای خصوصیاتی هستند اینان به عنوان جانشین اهل بیت باشند و مقام جانشینی اهل بیت برای هرکسی است که تبلیغ دین را کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران بوشهر نقش مبلغ دین را در دستگیری از مردم دانست و گفت: وظیفه مبلغین دین هر جا مستضعفین از مردم که ممکن است دچار شبهات شوند یا اگر زندگی آنها را آلودگی هایی فرا گیرد و از خود دفاعی ندارند از آنها نگهداری کنند. بر اساس روایت اگر علمای اسلام نبودند تمام مردم مرتد می شدند در دین. پس اگر انسان بتواند در این حلقه نورانی خودش را قرار دهد و بار تبلیغ دین را بکشد این یک عظمت و نعمتی است از طرف خداوند متعال که باید با عشق و علاقه به امر تبلیغ دین بپردازد.

حجت الاسلام اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله حجاب و شبهات پیرامون آن، گفت: حجاب بالاترین هدیه خداوند متعال به بانوان است و برای اصلاح پوشش جامعه کار فرهنگی و اقناعی می خواهد.

وی افزود: با حرکت های بدون پشتوانه فکری، تبعیض در خدمات و از این نوع کارها اتفاق خاصی در مسئله حجاب نمی افتد بلکه اثر عکس هم خواهد داشت .

مدیر حوزه علمیه خواهران بوشهر، حجاب و عفاف را عامل حفظ خانواده و حرمت زن برشمرد و تأکید کرد: عرضه زن در جامعه با بی حجاب کردن او برای دور کردن مربی جامعه از جایگاه حقیقی و معنویت است.

حجت الاسلام اسماعیلی در پایان با اشاره به سبک زندگی غربی و نگاه غرب به زن به عنوان یک کالا، گفت: نگاه غرب به زن به عنوان یک کالا و نه یک عنصر متعالی و مربی، نقطه شروع انحراف های بی سابقه و گسترده غرب در پاسخ به تمایلات جنسی که در قالب به اصطلاح ازدواج های گوناگون صورت می گیرد و همه از کنار گذاشتن حجاب و پوشش و از بین بردن حریم محرم و نامحرم نشأت می گیرد.

/انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha