دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
دفاعیه پایان نامه

حوزه/جلسه دفاعیه پایان نامه طلبه رشته تفسیر و علوم قرآن مؤسسه آموزش عالی حوزوی ریحانة النبی(س) اراک با موضوع "مستندات قرآنی کار و تلاش با توجه به رونق تولید و محوریت رهنمودهای مقام معظم رهبری" برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، پیش از ظهر امروز جلسه دفاعیه پایان نامه خانم طیبه جمالی، طلبه رشته تفسیر و علوم قرآن با موضوع "مستندات قرآنی کار و تلاش با توجه به رونق تولید و محوریت رهنمودهای مقام معظم رهبری"، در مؤسسه آموزش عالی حوزوی ریحانة النبی(س) اراک برگزار شد.

خانم جمالی در بخشی از پایان نامه خود آورده است: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که دین اسلام روی آن تأکید بسیاری نموده، تلاش و کوشش و استفاده‌ بهینه از دست رنج خویش برای تأمین روزی حلال است.

وی ادامه داد: این همه تاکید به مبحث «کار و تلاش» با توجه به اهمیت فوق‌العاده کار و به تبع آن مسئله اقتصاد در زندگی فردی و اجتماعی بشر است؛ و اینکه کار فردی در سرنوشت کل جامعه اثرگذار می باشد چراکه استقلال جامعه و قدرت مقاومت آن در مقابل حوادث طبیعی و اجتماعی، شکوه و عظمت یک جامعه در مقابل جوامع دیگر و ثبات سیاسی آن، بستگی به حل مشکلات و رفع کمبود های اقتصادی آن جامعه دارد. از این رو اسلام تلاش برای امرار معاش را بزرگ‌ترین عبادت قلمداد نموده و در بسیاری از آیات قرآن کریم به این قضیه پرداخته شده است. از این جهت در زندگی ائمه اطهار و پیامبران علیهم السلام نیز به عنوان سردمداران دین الهی بسیار به این امر پرداخته شده است. و زندگی ایشان سراسر کار است و تلاش و البته رسیدگی به امور مردم.


جمالی تصریح کرد : به حدی مسئله اقتصاد از اهمیت ویژه ای برخوردار است که رهبر معظم انقلاب نیز در همین راستا، سال های متوالی از سال ۱۳۷۲ تاکنون یک راهبرد کلان اقتصادی به عنوان شعار سال مبنای حرکت نظام، حاکمیت و مردم اعلام می‌فرمایند. به گونه ای که ایشان سال ۱۳۹۸ را سال «رونق تولید» نام گذاری کردند و از تمامی ارگان‌های دولتی و آحاد ملت خواستند تا یکپارچه در مسیر تحقق این شعار گام بردارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha