جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
نشست هم‌افزایی تشکل‌های حوزوی و دینی فعال در عرصه اربعین

حوزه/ نشست هم‌اندیشی جمعی از مراکز و فعالان در عرصه اربعین حسینی در حوزه‌های علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه در راستای حمایت از برنامه های تشکل های دینی حوزوی در اربعین حسینی و با هدف هم افزایی و هماهنگی های لازم، جلسه هم فکری و هم اندیشی با حضور مدیران و فعالان برخی از تشکل های دینی برگزار کرد.

این نشست با حضور جمعی از فعالان عرصه اربعین امروز در مرکز مدیریت حوزه های علمیه واقع در جمکران برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری رئیس مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه در این نشست با تاکید بر بهره‌برداری کامل از ظرفیت‌های مراسم اربعین حسینی گفت: تمامی شاخص‌های تمدن اسلامی در مراسم اربعین ولو به صورت محدود و در زمان کوتاه نمود و بروز دارد.

وی با اشاره به فعالیت مراکز مختلف در زمینه‌های آموزشی مرتبط با اربعین بر اهمیت هم‌افزایی و هماهنگی بین این مراکز تاکید کرد.

رئیس مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه همچنین بر حمایت و پشتیبانی از مجموعه‌های نوآور توسط خیرین تاکید کرد.

وی به حضور پیروان ادیان و مذاهب اسلامی در مراسم اربعین اشاره کرد و بر اهمیت برنامه‌ریزی در این زمینه و هماهنگی و تعامل بیشتر تاکید کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا برته رئیس مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه نیز در این نشست به اهمیت توجه به عرصه بین‌الملل و چگونگی معرفی حضرت امام حسین علیه السلام در فضای بین‌الملل اشاره کرد و گفت: باید برای این مراسم برنامه داشته باشیم و ببینیم مخاطب بین‌المللی چه برداشتی به صورت مستقیم و غیرمستقیم از شخصیت امام حسین علیه السلام می‌کند.

وی افزود: پیام اصلی مراسم اربعین قدم‌زدن با خدا و همنشینی با معصومین است نه یک سفر توریستیِ ضمنا مذهبی.

حجت‌الاسلام والمسلمین برته ادامه داد: در خبرگزاری حوزه امکان انتشار محتواهای مرتبط با اربعین را در زبانهای مختلف و درگاه‌های متنوع در شبکه‌های اجتماعی داریم.

در این مراسم نمایندگان و مسئولان برخی تشکل ها و نهادهای فعال در عرصه اربعین به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

خبرنگار: منوچهر ساعدی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha