سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
سیدموسی محمودی

حوزه/ مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: تلاش روحانیون و طلاب این باشد که زوایای این قیام بزرگ سیدالشهدا (ع) به خوبی برای جامعه تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام سیدموسی محمودی امروز در مراسم عزای حسینی که در مدرسه سفیران هدایت بیجار برگزار شد، اظهار داشت: قیام امام حسین (ع) فصل مهم و بزرگی از تاریخ اسلام است که باید بیش از پیش به آن پرداخت.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: تلاش روحانیون و طلاب این باشد که ابعاد قیام عاشورا بزرگ به خوبی برای جامعه تبیین شود.

استاد حوزه با اشاره به اینکه ایام محرم بهترین فرصت برای بازخوانی تاریخ اسلام و زندگی ائمه اطهار علیهم السلام است، افزود: شاید در ظاهر قیام عاشورا در یک برهه ۱۰ روزه روی داده باشد، ولی امروز بعد از گذشت ۱۴۰۰ سال از این واقعه هنوز ابعاد آن در سطح جهان هویداست.

حجت الاسلام محمودی افزود: بی گمان اگر این قیام مانند سایر انقلاب ها و قیام های عادی بود، هرگز بعد از ۱۴ قرن نامی از آن نمی ماند؛ این قیام به حدی در جهان بشریت تاثیرگذار بوده است که امروز همچنان از امام حسین علیه السلام و یارانش به نیکی و شجاعت یاد می شود.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار عنوان کرد: وظیفه متولیان دینی و فرهنگی این است که تمام تلاش خود را در راستای تبیین نهضت عاشورا و ایجاد شور و شعور حسینی در بین نسل معطوف دارند، زیرا جوانان امروز به صورت بی سابقه‌ای مورد هجمه عقیدتی و فرهنگی دشمنان قرار دارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • دکتر محمدی IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    0 0
    بالاتر از هر خوبی ؟ خوبی دیگری هست ، و آن عشق به سیدالشهدا ( ع ) است