یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله العظمی حکیم و عمار حکیم

حوزه/ حجت الاسلام حکیم در اولین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع فقید نجف اشرف، به موضع گیری ایشان اشاره کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید عمار حکیم رئیس ائتلاف نیرو های ملّی عراق در اولین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع فقید نجف اشرف، به موضع گیری ایشان اشاره کرد.

وی در بیانیه ای به همین مناسبت، گفت: در اولین سالگرد رحلت دردناک فقیه اهل بیت (علیهم السلام) مرجع فقید دینی آیت الله العظمی سید محمد سعید حکیم، زندگی نورانی و تأثیر جاویدان ایشان بر وجدان ها و عقول را یاد آور می شویم. این مرجع فقید تمامی زندگی خود را در راه علم، جهاد، معرفت و ارشاد به کار گرفتند.

عمار حکیم ادامه داد: آیت الله حکیم از دین و وطن و مقدسات دفاع کرده و بخشی از عمر خود را در این راه، در زندان های رژیم دیکتاتوری صدام سپری کرد. این در کنار نوابغی از خاندان حکیم است که ده ها شهید را در راه دین و وطن تقدیم کرد.

رئیس ائتلاف نیرو های ملّی عراق تصریح کرد: موضع گیری های این مرجع فقید در مشارکت ایشان در حمایت از حوزه علمیه نجف اشرف و طلاب آن، نمایان است و ایشان برای تحکیم بنیان حوزه از هیچ تلاشی فروگذار نکردند و آن مرحوم در دفاع از حقوق ملت عراق، موضع گیری ملّی و مشهودی داشتند.

عمار حکیم در پایان این مصیبت دردناک را به محضر حضرت بقیة الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و به مراجع عظام تقلید، حوزه های علمیه، امت اسلامی، ملت عراق و خانواده و فرزندان، شاگردان و مقلدان و دوستداران این مرجع فقید تسلیت گفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha