دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
دیدار مدیر حوزه خراسان با مدیر مرکز اسلامی هامبورگ

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به رویکردهای بین‌المللی آن، گفت: این رویکردها به‌صورت ویژه در هیئت‌های اندیشه‌ورز پیگیری شده و به تولید آثار ارزشمندی انجامیده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصباح عاملی در دیدار حجت الاسلام و المسلمین محمدهادی مفتح، مدیر مرکز اسلامی هامبورگ در محل مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه معاونت‌های مختلف حوزه خراسان رویکرد بین‌المللی دارند، گفت: این رویکردها به‌صورت ویژه در هیئت‌های اندیشه‌ورز مثل هیئت اندیشه‌ورز اسلام، ادیان و ارتباطات میان‌فرهنگی پیگیری شده و به تولید آثار ارزشمندی انجامیده است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: باید سازوکار ارتباطی مستمر بین این حوزه با مراکز کاری روحانیت در خارج از کشور در قالب تفاهم‌نامه‌هایی که اجرایی باشد، دیده شود تا حرکت جدی حوزه علمیه خراسان که در جهت مطالبات رهبر معظم انقلاب و طبق سند چشم‌انداز این حوزه است، با سرعت بیشتری پیش رود.

حمایت مرکز اسلامی هامبورگ از مبلغان بین المللی

حجت‌الاسلام و المسلمین مفتح نیز در این دیدار با اشاره به اینکه پیشرفت حوزه علمیه خراسان طبق انتظارها از این حوزه بوده است، گفت: بعضی از مسائلی مثل دروس مهارتی که در سال‌های گذشته در حوزه علمیه قم یا در سفر به همایش‌ها و حوزه‌های علمیه خارج کشور دیده بودم، در حوزه علمیه خراسان هم اجراء شده است.

وی، یکی از کارهای مرکز اسلامی هامبورگ را حمایت از کسانی دانست که می‌خواهند در همایش‌های بین‌المللی شرکت کنند. در این همایش‌ها اساتید دانشگاهی از نقاط مختلف دنیا حضور دارند که محل خوبی برای تبلیغ است و باید طلاب ایرانی نیز به دنبال تولید اثر برای چنین همایش‌هایی باشند.

مدیر مرکز اسلامی هامبورگ در پایان با اشاره به همایش قرآنی که مرکز اسلامی هامبورگ بین دانشگاه‌های ایران و دانشگاه‌های آلمان برگزار می‌کند، ابراز امیدواری کرد که طلابی از حوزه علمیه خراسان در آن همایش شرکت کنند.

همچنین در ادامه این نشست، معاونان و مسئولان دفاتر حوزه علمیه خراسان نیز به بیان گزارش‌های کوتاهی از فعالیت‌های تحولی بخش خود پرداختند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha