یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تالش

حوزه/ نماینده امور صیانتی حوزه‌ علمیه گیلان گفت: طلاب که قرار است سکان هدایت جامعه اسلامی را عهده دار باشند اگر در فراگیری علم دینی کوتاهی کنند نمی توانند به وظیفه و تکلیف خود در برابر جامعه به خوبی عمل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام علی نوروزی، نماینده امور صیانتی حوزه‌ علمیه گیلان امروز به مناسبت شروع سال تحصیلی در مدرسه علمیه امام جعفرصادق علیه السلام تالش اظهار داشت: طلبه باید در کسب علم و تقوا جدیت داشته باشد، اگر این تلاش و جدیّت وجود داشته باشد به طور حتم خداوند متعال نیز راه رسیدن به موفقیت را هموارتر خواهد کرد.

وی با بیان این که کوتاهی کردن در فراگیری علم با خسارت فردی و جمعی همراه است، تصریح کرد: طلاب به عنوان مبلغان دین و معارف اهل بیت(ع) که قرار است سکان هدایت جامعه اسلامی را عهده دار باشند اگر در فراگیری علم دینی کوتاهی کنند نمی توانند به وظیفه و تکلیف خود در برابر جامعه به خوبی عمل کنند.

حجت الاسلام حسن خانجانی، مدیر مدرسه علمیه شهرستان تالش نیز در این مراسم پس از تبریک سال تحصیلی جدید گفت: برنامه ریزی و هدف‌گذاری دو بال مهم برای تحصیل و داشتن آینده موفق طلاب درعرصه علمی است. برنامه ریزی وابسته به لوازمی مانند اراده، تقوا، اخلاص و تهذیب نفس و هماهنگی بین همه این موارد است.

وی افزود: طلاب برای اثر گذاری بهتر و مؤثرتر، لازم است درس و مباحثه را جدی بگیرند و با تأمل و عمق بیشتری درس‌ها را مطالعه کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha