چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
سید حسین مؤمنی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: شهدا به ما می‌گویند از خدمت به مردم غفلت نکنید و اگر نمی‌توانید به مردم خدمت کنید مسئولیت را به فرد دیگری بدهید؛ روز قیامت جواب این شهدا را چطور می خواهیم بدهیم اگر در خدمت به این مردم کوتاهی کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی در سخنرانی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه بلا لازمه حیات دنیای ما است اظهار کرد: برای اینکه انسان بتواند ابتلائات را درست مدیریت کند باید بداند که بلا در این دنیا همراه ما هست و این دنیا دار قرار و بقا نیست.

وی با بیان اینکه بالاترین بلاها در این دنیا متوجه انبیاء و بعد از آنان متوجه مؤمنین است، افزود: چیز دیگری که باید بدانیم این است که بلاها یا به خاطر کفاره گناهان و یا به خاطر ترفیع درجه و رتبه از طرف خدا متوجه انسان می شود.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه خدا بدهکار بندگانش در دنیا نمی شود، افزود: ممکن است به واسطه بلا نعمتی از انسان گرفته شود ولی به واسطه صبر، ابواب رحمت و نعمت بر انسان گشوده می شود.

وی ادامه داد: در بطن بلا نعمتی نهفته است که عبارت از دعا است؛ در روایت داریم که تا انسان مبتلا نشود در خانه خدا را نمی زند و اگر انسان مضطر و مستأصل شود اجابت هم به دنبال دعا می‌آید.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با بیان اینکه توجه به آخرت و یاد مرگ در مدیریت بحران‌های زندگی بسیار مؤثر است، افزود: اگر انسان یاد مرگ باشد و ابتلاء روز قیامت مد نظرش باشد ابتلائات دنیا برایش اهمیتی نخواهد داشت و به راحتی می تواند بحران ها را مدیریت کند.

وی با بیان اینکه تشخیص نوع بیماری نصف درمان است، گفت: توجه به قبر و قیامت و توجه به سفر آخرت انسان را در تعادل قرار می دهد زیرا ما انسان ها در خوشی و نا خوشی خدا را از یاد انسان می برد و یاد مرگ و قیامت این خلأ را جبران می کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند حافظ و حامی ما است، گفت: ما مال خدا هستیم و به سوی خدا هم بر می گردیم بنابراین در ناراحتی ها باید به سمت خدا برویم و با اتصال به معنویت به وسیله نماز، قرآن، دعا و ذکر انسان در مدار بندگی قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه شهدا گنج هایی هستند که هر از چند گاهی از زیر خاک بیرون می آیند تا انسان های غافل را بیدار کنند خاطرنشان کرد: شهدا به ما می گویند از خدمت به مردم غفلت نکنید و اگر نمی توانید به مردم خدمت کنید مسئولیت را به فرد دیگری بدهید؛ روز قیامت جواب این شهدا را چطور می خواهیم بدهیم اگر در خدمت به این مردم کوتاهی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی افزود: امام حسین علیه السلام از کنار قبرها رد می شدند و فرمودند ظاهرشان زیباست ولی گرفتاری در دل این قبرها است پس به خدا قسم ای بندگان خدا مشغول دنیا نباشید، عمل کنید ولی غافل نشوید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha