دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه سیستان و بلوچستان

طی مراسمی، سال تحصیلی جدید حوزه علمیه استان سیستان و بلوچستان با حضور نماینده ولی فقیه در استان، مدیران و اساتید مدارس علمیه و مسئولان استانی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از زاهدان، مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه استان سیستان و بلوچستان، با حضور نماینده ولی فقیه در استان، مدیران و اساتید مدارس علمیه و مسئولان استانی، در مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) زاهدان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم پس از قرائت آیاتی از کلام الله مجید ، حجت الاسلام و المسلمین هادی رمضانی، مدیر حوزه علمیه استان ضمن خیر مقدم به میهمانان حاضر در جلسه، گزارشی از فعالیت‌های حوزه استان ارائه داد و گفت: امیدواریم امسال با همراهی و همدلی مدیران، اساتید و طلاب مدارس علمیه بتوانیم گام های ارزشمندی در جهت ارتقای سطح آموزشی، پژوهشی و تهذیبی سربازان امام زمان (عج) در عرصه های مختلف برداریم.

حجت الاسلام والمسلمین محامی، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان هم ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه به تبیین اهداف طلبگی پرداخت و اظهار داشت: طلبه‌ها با نگاه مادی وارد حوزه علمیه نشوند ، اگر نگاه کاسب‌کارانه و مادی داشته باشیم قدم نهادن در حوزه‌های علمیه آدرس اشتباهی است.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: حرکت در مسیر دین به راحتی میسر نمی‌شود اما اگر به درستی کار و فعالیت کنیم مزد آن با هیچ چیز قابل مقایسه نیست.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: برای گام برداشتن در مسیر طلبگی باید به مواردی ملتزم بود به گونه‌ای که شاید برخی امور برای مردم عادی مستحب، اما انجام آن برای ما واجب باشد و یا برخی امور برای مردم عادی مباح بوده و انجام آن برای ما جایز نباشد؛ در این مسیر باید خود کنترلی داشته تا بتوانیم به خوبی رشد کرده و دیگران را نیز رشد دهیم.

وی اظهار کرد: فضای حوزه علمیه با آموزش‌وپرورش و دانشگاه متفاوت است و در اینجا ما باید در کنار درس خواندن روی خود کار کرده و برای دستیابی به رشد علمی تلاش کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محامی خاطر نشان کرد: رشد علمی به راحتی میسر نخواهد بود و اگر همه وجود خود را در اختیار علم بگذاریم علم تنها بخشی از وجود خود را در اختیار ما خواهد گذاشت، اما اگر نیمی از وجود خود را در اختیار علم بگذاریم علم هیچ چیزی از وجود خود را در اختیار ما قرار نخواهد داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha