دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام صفرپور

حوزه/ امام جمعه موقت رشت گفت: امید و اعتماد آفرینی ثمره خدمات دولت است و امیدواریم مردم تلاش های دولت را در بخش مبارزه با گرانی و تورم در گشایش در سفره‌های خودشان بیشتر احساس کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت‌الاسلام صفر قربانپور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت با اشاره به در پیش بودن ۱۷ شهریور، کشتار مردم توسط مزدوران پهلوی اظهار داشت: یاد و خاطره شهدای انقلاب به خاطر عظمت کاری که کردند باید گرامی داشته شود و هنوز نیز تعداد زیادی از شهدای انقلاب شناسایی و معرفی نشده‌اند.

وی با اشاره به پیاده‌روی اربعین حسینی و تلاش دشمنان اسلام برای کمرنگ کردن این همایش بزرگ مسلمانان، گفت: راهپیمایی اربعین حسینی در ابعاد اجتماعی و سیاسی بیانگر پویایی مکتب عاشوراست و با توجه به نقش وحدت آفرین خود در میان ملت‌های مسلمان، همه توطئه‌ها را نقش بر آب می‌کند.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به اینکه اربعین مظهر قیام عاشورا و روشنگری حضرت زینب(س) است، افزود: یزید نتوانست و یزیدیان نیز نخواهند توانست نام امام حسین(ع) را از بین ببرند.

حجت الاسلام قربانپور تصریح کرد: مردم نباید دست به اقدامی در فضای مجازی و حقیقی بزنند که موجب خدشه دار شدن وحدت جوامع اسلامی و شیعی شود.

وی با تأکید بر اینکه محور دیگر اربعین حسینی توجه به ولایت و ولایت پذیری است، گفت: اطاعت و پیوند با ولایت باید ثمره شیرین اربعین حسینی برای زائران در این سفر باشد، زیرا اربعین نماد ولایت پذیری شیعیان است.

وی با اشاره به راهپیمایی اربعین حسینی و سخن رهبر انقلاب که اسرائیل از صفحه روزگار محو خواهد شد، اظهار کرد: راهپیمایی اربعین حسینی مقدمه محقق شدن سخن رهبر انقلاب است که اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود.

امام جمعه موقت رشت در ادامه به تحولات منطقه و نقش آمریکا در فتنه اندازی در برخی از کشورها منطقه اشاره کرد و گفت: رویکردهای آتش افروزانه آمریکا در سوریه و منطقه برای احیای داعش در دامن زدن به این تحرکات اختلافی بی‌تاثیر نبوده است.

حجت الاسلام قربانپور در ادامه با قدردانی از زحمات دولت گفت: امید و اعتماد آفرینی ثمره خدمات دولت است و امیدواریم مردم تلاش‌های دولت را در بخش مبارزه با گرانی و تورم در گشایش در سفره‌های خودشان بیشتر احساس کنند.

وی تصریح کرد: این اعتماد مردم زمانی حاصل می‌شود که قیمت کالاها کنترل شود و ثبات حاصل گردد، در این صورت مردم این امید را لمس می‌کنند.

حجت الاسلام قربان پور در ادامه گیلان را قطب کشاورزی کشور دانست و گفت: امسال به فضل الهی با وجود کمبود بارش‌ها شاهد اقدامات خوبی بودیم و امروز شاهد برداشت محصول هستیم و می‌توان با افزایش صنایع تبدیلی، ضمن جلوگیری از خام فروشی باعث افزایش ارزش افزوده محصولات و ارتقای کشاورزی گیلان شد.

امام جمعه موقت رشت همچنین نسبت به نرخ رشد پایین جمعیت در گیلان هشدار داد و یادآور شد: باید در این زمینه تبلیغات انجام شود و مشوق‌هایی برای زوج‌های جوان در نظر گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha