یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
محمد رجا نماینده مجلس ملی سوریه

حوزه/ محمد رجا گفت: توقع پوشش رسانه ای از غرب در برابر راهپیمایی اربعین را نباید داشت. زیرا آنها در سنگر مقابل ما قرار دارند و انتظار ما از غربی ها برای انعکاس عظمت راهپیمایی اربعین منجر به خشنودی آنها می شود.

در آستانه اربعین شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و راهپیمایی اربعین هستیم. اربعین در واقع قدرت نرم تشیع محسوب می‌شود و با توجه به اینکه طولانی‌ترین و عظیم‌ترین پیاده‌روی، مراسم و اجتماع جهان در این ایام رخ می‌دهد، تمام جهان چشم به آن دوخته‌اند. یکی از مهمترین ویژگی‌های اربعین، حضور افراد از کشورهای مختلف و قاره‌های پنج‌گانه جهان در این مراسم است که همین موضوع بر اهمیت آن افزوده است.

در همین راستا سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، با «محمد رجا» نماینده مجلس ملی سوریه به گفت و گو پرداخته که ترجمه گفت و گو به شرح ذیل است:

حوزه: پیام راهپیمایی اربعین حسینی برای دشمنان جهان اسلام به ویژه در زمینه وحدت اسلامی چیست؟

راهپیمایی اربعین میراثی برای تمام امت اسلامی است و مختص شیعه یا اهل سنت و یا مسلمان است بلکه به جهانیان تعلق دارد و نور و شعاع الهی برای انسانیت است. بسیاری از غربی ها در این راهپیمایی ها حضور پیدا می کنند.

حوزه: چگونه پیروان امام حسین (ع) می توانند از مکتب ایشان برای مبارزه با طاغوتیان زمان در عصر حاضر الهام بگیرند؟

مظلومین و یاوران مظلومان به امام حسین (ع) علاقه دارند و اربعین حسینی در واقع «یوم مشهود» است و امیدواریم که زائران امام حسین با ایدئولوژی و افکار و فلسفه ایشان آشنا و پایبند باشند. باید به خط امام حسین متمسک باشند و از فساد و بی‌نظمی دور باشند. پیکر جهان اسلام باید منضبط باشد و از اختلافات دوری کند.

حوزه: علت سکوت رسانه های غربی در برابر راهپیمایی عظیم و استثنائی اربعین حسینی چیست؟

توقع پوشش رسانه ای از غرب در برابر راهپیمایی اربعین را نباید داشت. زیرا آنها در سنگر مقابل ما قرار دارند و انتظار ما از غربی ها برای انعکاس عظمت راهپیمایی اربعین منجر به خشنودی آنها می شود. پیام راهپیمایی اربعین نصرت دین و تمدن اسلامی است. گردآمدن میلیون ها نفر پیرامون شخصیت عظیم امام حسین(ع) نشان دهنده زنده بودن روح اسلام در میان مردم است و تاکید می کند که این دین مرکز و محور است. شخصیت هایی همچون امام حسین(ع) موجب تصحیح راه خطا و اشتباه برخی مسلمانان می شوند و اصلاحات داخلی را رقم می زنند.

حوزه: تحلیل شما از وقایع اخیر عراق و رویکردتان در خصوص اهمیت صلح و ثبات امنیتی در این کشور چیست؟

امیدواریم ملت عراق از خیر و رفاه و صلح برخوردار باشند و عظمت عراق به دلیل حضور ائمه علیهم السلام در آن و محل ظهور بودن است. عراق تاریخی عظیم دارد و امکانات زیادی در زمینه اقتصادی و تجاری دارد.

حوزه: آیا امکان تشکیل ارتش اسلامی آزادسازی قدس و فلسطین از لوث یهود با محوریت امام حسین علیه السلام وجود دارد؟

آزادسازی قدس و فلسطین متعلق به عموم ملت های اسلامی و عربی است. امام حسین علیه السلام رهبری از رهبران جهان اسلام بودند و در زمان ظهور ارتش اسلامی و یا انسانی در این خصوص تشکیل خواهد شد. از لحاظ سیاسی در حال حاضر کشورهای اسلامی به دلیل اختلافات امکان تشکیل این ارتش را ندارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha