چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
ت

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: همه ما در قبال فریضه امر به معروف و نهی از منکر مسئول هستیم و هیج کس نمی‌تواند بگوید ارتباطی به من ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام و المسلمین سید سعید حسینی نماینده ولی فقیه در کاشان امروز در جمع مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان، اظهار داشت: همه ما در قبال فریضه امر به معروف و نهی از منکر مسئول هستیم و هیج کس نمی‌تواند بگوید ارتباطی به من ندارد.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) موضوع امر به معروف و نهی از منکر را با تعبیر دیگری بیان کرده است و فرمودند: (کُلُّکُم راعٍ وَ کُلُّکُم مسئول عَنْ رَعیتِه)، تمام افراد شما مسلمانان به منزله حافظ و نگهبان و شبان دیگران هستید و تمام شما نسبت به تمام خودتان مسئولید.

امام جمعه کاشان، امر به معروف و نهی از منکر را ایجاد نوعی تعهد و مسئولیت مشترک میان افراد مسلمان برای حفظ و نگهداری جامعه اسلامی بر مبنای تعلیمات اسلامی دانست و تصریح کرد: چنین وظیفه سنگینی، اولًا آگاهی و اطلاع زیاد می‌خواهد، یعنی هر فرد یا اجتماع ناآگاهی نمی‌تواند این وظیفه را به خوبی انجام دهد و ثانیاً قدرت و امکان می‌طلبد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی یادآور شد: انجام دادن چنین مسئولیت و تکلیف بسیار بزرگی، احتیاج به قدرت و نیرو دارد و ما قدرت و نیروی لازم را برای این موضوع کسب نکرده‌ایم البته نیرو را بالقوه داریم ولی این نیرو را جمع نمی‌کنیم.

امام جمعه کاشان یادآور شد: کسی که منکری را در جامعه مرتکب می‌شود، مانند کسی است که کشتی را در میان اقیانوس سوراخ می‌کند و می‌گوید این جای خودم است و به کسی مربوط نیست، در حالی که عمل این شخص موجب هلاکت همه سرنشینان می‌شود، منکر هم در جامعه به همین صورت است و اگر بی‌تفاوت باشیم عواقب وحشتناکی گریبانگیر تمام افراد جامعه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان عنوان کرد: فعالیت بیش از ۵۰۰۰ دانشجو و ۲۰۰۰ دانش آموز با هدایت بیش از ۵۰۰ استاد، معلم و کادر اداری نشانه تاثیرات ارزشمند معنوی مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی در سطح شهر کاشان است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی ادامه داد: دشمن با تمام وجود و هیمنه پوشالین خود به جنگ ارزش‌های ما آمده و وظیفه ماست تا خودمان را بیش از پیش آماده این جنگ عقیدتی کنیم.

میثم عرب زاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان نیز با ارایه گزارشی از عملکرد ۳۸ ساله این دانشگاه، گفت: این دانشگاه خرداد ماه سال ۱۳۶۳ به عنوان اولین دانشگاه آزاد اسلامی در استان اصفهان به همت خیرین و همراهی امام جمعه وقت آیت الله حاج سید مهدی یثربی تاسیس و تا کنون بیش از ۳۵۰۰۰ نفر از این مرکز علمی دانش آموخته شده‌اند.

وی با تشکر از نماینده ولی فقیه در کاشان، گفت: تمام تلاش من و مجموعه همکارانم این است که برای ارتقای علمی، اخلاقی دانشجویان و دانش آموزان گام برداریم.

حجت الاسلام صدیقی مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان نیز با ارایه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی این مجموعه، اظهار داشت: همایش امر به معروف و نهی از منکر و دومین کنگره ملی شهود سلیمانی با محوریت نماز در مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی، از برنامه‌های این دانشگاه در سال تحصیلی جدید خواهد بود.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha