سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
ایت الله کعبی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین گفت: ریشه تاریخی حوزه های شیعی به تأسیس اولیه توسط نبی مکرم اسلام(ص) بر می‌گردد و اگر حوزه های علمیه شیعه نبود اصلاً سنت رسول الله ماندگار نمی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله کعبی در جمع طلاب غیرایرانی مجتمع آموزش عالی فقه، بر لزوم اینکه حوزه باید در عرصه فقاهت، تفسیر، کلام، فلسفه، تاریخ و علوم انسانی حوزه های علمیه زنده و پیشرو و آگاه به مقتضیات زمان باشد، تأکید کرد.

وی با تشریح تاریخ حوزه علمیه گفت: ریشه تاریخی حوزه های شیعی به تاسیس اولیه توسط نبی مکرم اسلام (ص) برمی گردد و اگر حوزه های علمیه شیعه نبود اصلاً سنت رسول الله ماندگار نمی شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان اینکه حوزه ای که در عصر رسول الله تأسیس شد در دل جهاد و مبارزه شکل گرفت، ادامه داد: فقاهت از دل آیه نفر و مبارزه برخاسته و پیوند عمیقی بین جهاد و فقاهت و مبارزه و عمل است.

آیت الله کعبی، علم و عمل در مکتب اسلام ناب محمدی را آمیخته با هم دانست و خاطرنشان کرد: علم و عمل جدای از میدان مبارزه و جهاد و قابل تفکیک نیست و اینگونه نیست که تمام عمر درس بخوانند و در گوشه ای منزوی زندگی کنند و کاری به اوضاع سیاسی و اجتماعی امت نداشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha