شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
بنیاد بین المللی امامت

حوزه/ موکب اول در راستای فعالیت در پیاده روی اربعین از سوی بنیاد بین المللی امامت راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام الیاسی، دبیر قرارگاه خادمان اربعین حسینی موکب اول، در جمع خادمان اربعین سیدالشهدا علیه السلام در بنیاد بین المللی امامت، ضمن ارائه گزارشی از چگونگی تاسیس، برپایی و اهداف طرح موکب اول، اظهار داشت: هر قدمی در زندگی برداریم نیازمند معرفت هستیم و در دین مبین اسلام نیز وجود شناخت و معرفت در عمل امری لازم و بدیهی شمرده شده است.

وی ضمن تاکید بر اهمیت و ضرورت معرفت نسبت به امام و با بیان این که یکی از دلایل مهم شهادت امام حسین علیه السلام عدم شناخت امامت بود، اظهار داشت: بنیاد بین المللی امامت و جمع خادمان اهل بیت علیهم السلام تصمیم گرفتند تا قدمی در مسیر معرفت افزایی عاشقان اباعبدالله الحسین (علیه السلام) که در حرکت اربعین حسینی مشارکت می کنند داشته باشند.

دبیر قرارگاه خادمان اربعین حسینی موکب اول، همگرایی، مودت و تعاون شیفتگان و خادمان خیمه امام حسین علیه السلام را بی نظیر توصیف کرد و ابراز داشت: در هیچ همایشی از همایش های اسلامی نمی توان این مودت، همگرایی و نصرتی که در فرهنگ اربعینی شکل می گیرد را مشاهده نمود؛ در این همایش عظیم حسینی معرفت افزایی، تقویت و ماندگاری عقاید صحیح برای تربیت یاور خوب صاحب الزمان(عج) ضروری است.

حجت الاسلام الیاسی تقویت اربعین را قدمی مهم در مسیر ظهور ولی عصر(عج) دانست و اذعان داشت: نیاز است تا آن اندوخته ای که سالیان سال در مسیر مطالعات اندیشه امامتی کسب نموده ایم را در کارگاه عملی امام حسین(ع) پیاده نموده، حکمت نظری را به حکمت عملی تبدیل و معارف الهی را در زندگی خود را ظهور و بروز دهیم.

وی با بیان اینکه پیوند حکمت عملی و نظری می تواند برای فکر اهل بیتی ثمر بخش و برکت آفرین باشد، اظهار داشت: با برنامه ریزی های صورت گرفته موکب معرفتی با عنوان موکب اول، در مسیر زائران امام حسین علیه السلام قدمی برای افزایش معرفت مشتاقان اباعبدالله علیه السلام برداریم.

دبیر قرارگاه خادمان اربعین حسینی موکب اول گزارشی از فرایندهای شکل گیری موکب اول ارائه کرد و ابراز داشت: در گام نخست موکب اول، برنامه ای تحت عنوان مبلغان سیار برنامه ریزی شده که بسته های معرفتی را آماده و تدوین نموده اند که در میان زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام تبیین خواهد شد.

وی بر اهمیت فعالیت های جهادی در مسیر معرفت الله اشاره کرد و اذعان داشت: امیدواریم بتوانیم قرارگاه خادمین امامتی اربعین حسینی را در مسیر کربلا تا نجف راه اندازی نموده که حتی برنامه ریزی هایی با همکاری آستان مقدس فاطمه معصومه سلام الله علیها برای زائران حسینی که برای رهسپاری کربلا از شهر مقدس قم عبور خواهند کرد صورت گرفته است.

حجت الاسلام الیاسی راه اندازی میز معرفت برای معرفت افزایی میان زائران حسینی در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها و مسجد مقدس جمکران را از جمله رویکردهای این قرارگاه در ایام اربعین حسینی توصیف کرد و یادآور شد: آن عاطفه ای که سید الشهدا در قلوب زائران ایجاد نموده، آمادگی قلوب ایشان برای دریافت معارف را افزایش داده است.

وی برپایی دوره آموزشی رسانه موبایلی در اربعین حسینی و بهره گیری از قالب های مختلف هنری رسانه ای را از جمله اقدامات قرارگاه خادمان اربعین موکب اول توصیف کرد و اظهار داشت: تولید سوژه‌های ناب از زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام و شور معرفتی ایشان تاثیر بالایی در میان جهانیان به ویژه جاماندگان اربعین خواهد داشت.

دبیر قرارگاه خادمان اربعین حسینی موکب اول افزود: طلاب و مبلغان محترم علاقه‌مند به فعالیت‌های رسانه‌ای برای شرکت در دوره آموزشی رسانه موبایلی در اربعین emamat.org رجوع نموده و با وارد کردن مشخصات خود برای حضور در کارگاه تخصصی ثبت نام نمایند.

حجت الاسلام الیاسی با بیان اینکه موکب اول قدمی برای معرفت افزایی است خاطرنشان ساخت: دوستانی که در این موکب مشارکت می کنند با تمسک به شعار معرفت افزایی و مباحث امامت ، تمام مباحث و وظایف نسبت به امامت را هدف گذاری خواهند کرد.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: مشارکت کنندگان در این موکب جزو فرهیختگان و مبلغین هستند و در راستای موکب اول، ده گام معرفت افزایی به صورت علمی تدوین شده و همچنین برگزاری مسابقه برای زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام در نظر گرفته شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سیدمحمدظاهرمحمدی IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
    1 0
    سلام علیکم لطفا آدرس https://mawkibavval.com را اضافه کنید