یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ بانوان طلبه مازندرانی در کارگاه تخصصی پژوهش با مهارت های پژوهشی آشنا شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، خانم مریم دوادگر در کارگاه نگارش علمی در جمع اساتید دروس مهارت پژوهشگری مدارس علمیه خواهران آمل و محمودآباد، بیان کرد: در نگارش علمی، با دو مبحث نحوه نوشتن صحیح پاراگراف ها و راهکارهای بلاغی بسط مطالب مواجه می شویم و از طریق این راهکارها مانند توضیح، استدلال، توصیف، مثال، مقایسه و ... مطالب را بسط و گسترش دهیم.

وی تصریح کرد: یکی از نکات مهم، آشنایی با انواع پاراگراف ها است که به ما این امکان را می دهد که مطالب را سازماندهی کنیم به گونه ای که بین مطالب ارتباط معنایی وجود داشته باشد.

دوادگر اظهار کرد: هر پاراگراف، شامل چند جمله منسجم است که در صدد بیان یک فکر مرکزی بوده و از فواید آن لقمه ای کردن متن می توان زیبایی ظاهری، عدم خستگی و تندخوانی را نام برد.

استاد پژوهش به ویژگی های ساختاری یک پاراگراف پرداخت و بیان کرد: هر پاراگراف، از سه بخش جمله موضوع، جملات پشتیبان و جمله نتیجه گیری تشکیل شده و حجم آن ۱۵۰ کلمه، یعنی بین ۴ تا ۱۵ سطر است.

وی ادامه داد: جمله موضوعی، همان مقدمه پاراگراف است که ادعای نویسنده در مورد موضوع مورد بحث ذکر می شود و پس از آن جملات پشتیبان اصلی و فرعی، فکر مرکزی را بسط داده و در پایان جمله نتیجه آورده می شود.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha