سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 1043320
۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹
دوره تخصصی "ستایشگری" در تویسرکان برگزار شد

حوزه/ معاون فرهنگی مدرسه علمیه کوثر تویسرکان گفت: دوره تخصصی "ستایشگری" جهت علاقه‌مندان در تویسرکان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، سمیه رشیدی‌نیا معاون فرهنگی مدرسه علمیه کوثر تویسرکان از برگزاری "دوره تخصصی ستایشگری" ویژه راویان طلبه و مداحان، علاقه‌مندان و متربیان مداحی در سطح عمومی (بانوان) در این مدرسه خبر داد.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت برگزاری چنین دوره‌هایی اظهار داشت: برگزاری این دوره جهت آشنایی بیشتر با مباحث تخصصی فنون، روش ستایشگری و همچنین ایجاد انسجام جامعه بانوان مداح در سطح شهرستان می‌باشد.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه کوثر تویسرکان هدف از برگزاری دوره را توانمند سازی مداحان خواهر دانست و افزود: در ایام تابستان نیز دوره آموزش مقدماتی مداحی ویژه بانوان شهرستان زیر نظر مبلغین در مدرسه برگزار و این افراد با اصول و فنون مداحی، دعا خوانی و نوحه‌خوانی آشنا شدند و در پایان افرادی که در این دوره شرکت کردند و آموزش‌های لازم را دیدند به سازمان تبلیغات اسلامی جهت اعزام به مراسم‌های ویژه بانوان در سطح شهرستان معرفی شدند.

وی با تأکید بر اینکه این دوره دو روزه با عنوان ستایشگری و صداسازی با حضور سرکار خانم اعظم کرمی، مدرس مداحی کشوری برگزار شد، یادآور شد: سرفصل‌های دوره شامل اقسام صدا، انواع دستگاه‌ها، لحن، انواع پرده‌ها، انواع تحریر، اخلاق مداحی بود و همچنین افراد شرکت کننده در دوره با موضوعاتی از جمله صداسازی، شعرشناسی، تکنیک‌های مداحی، روضه‌خوانی، مناجات‌خوانی آشنا شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha